مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد مسلم بن عقیل شیروان موفق به دریافت جایزه کشوری شد

شیروان (پانا) - مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت مسلم بن عقیل، از فرهنگیان فعال شهرستان شیروان، موفق به دریافت جایزه رتبه نهم مدیران کانون‌های منتخب تربیت محور مساجد کشور، در طرح ملی مسجد، کانون نشاط در اصفهان شد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد مسلم بن عقیل شیروان موفق به دریافت جایزه کشوری شد

محمد محمدزاده قانعی عامل موفقیت و کسب این رتبه را در کشور، تبدیل این مسجد به یک کارگاه فرهنگی، عمرانی، خدمات رسان و امید آفرین به مردم در تراز اسلامی برشمرد و گفت: این مسجد به عنوان یکی از معروف ترین مساجد کارآفرین در سطح استان، دارای یکی از فعال‌ترین مراکز نیکوکاری، صندوق قرض الحسنه، مجتمع آموزشی و فرهنگی شکیل همراه با خدمت رسانی در همه زمینه‌ها، مهد کودک حضرت زهرا (س) با رویکرد قرآنی، فروشگاه محصولات فرهنگی، کتابخانه فعال، برگزاری نمازهای جماعت به صورت مرتب و منظم و دارای بیشترین آمار اعتکاف، برگزاری بهترین مراسم‌های ملی، مذهبی و با نشاط در فضای باز مسجد، مجتمع در حال ساخت پزشکی و درمانی همراه با داروخانه در سه طبقه، دستگاه خودپرداز با بیش از ۱۶ هزار تراکنش در ماه، فروشگاه بزرگ مواد غذایی (۵۰ درصد سود حاصله صرف نیازمندان و مابقی در جهت عمران، آبادانی و... مسجد)، کارگاه های بزرگ خیاطی، گلیم بافی و تابلو فرش همراه با آموزش و تولید، بزرگترین بسته‌بندی سبزی همراه با ایجاد اشتغال، پاک کردن گل زعفران در دو ماه از فصل برداشت آن در طول سال، تولید رب محلی و آبلیمو طبیعی و ... می باشد.

وی تعامل بسیار خوب عوامل اجرایی این مسجد با مدیران شهر، هیئت امناء و فرماندهان محترم پایگاه‌های بسیج و ... را به عنوان دیگر عوامل موفقیت این کانون بیان کرد و افزود: ما توانستیم با جذب و تعامل با مدارس، نوجوان‌های خوبی را در این مسجد تربیت کنیم که بتوانند فردا وارد شورای اسلامی شهر و روستا بشوند و یا به عنوان نماینده شهر و ... به مردم این شهرستان خدمت کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد مسلم بن عقیل شیروان در ادامه اظهار کرد: مشکلات نیازمندان محله در دفتر محرمانه ای جهت پیگیری و حل آن یادداشت می‌شود تا در اولین فرصت رسیدگی شود و لذا از مرکز نیکوکاری این مسجد، کسی ناامید از آنجا برنمی‌گردد و همچنین این مرکز با ۳۲ نفر قرارداد بسته است و با توزیع نان مهربانی، و ارائه خدمات دارویی، درمانی، پزشکی و ... به عنوان یک کمیته امداد کوچک عمل می کند.

محمدزاده قانعی با اشاره به اینکه صندوق‌ قرض الحسنه این مسجد به افراد نیازمند بدون سپرده گذاری خدمات رسانی می کند، گفت: در این مجموعه خدمات رسان، فروشگاه بزرگ مواد غذایی را داریم تا اقلام مورد نیاز مردم و هم مسجد را در مناسبت های ملی و مذهبی تامین نماید تا نیاز به خرید از بیرون نداشته باشیم و اگر این کار در همه مساجد گسترش داده شود مطمئناً هم درآمدزا خواهد بود و هم نیاز به اینکه ما به سمت دیگران دست دراز بکنیم و یا از جای دیگر کمک بگیریم را نداشته باشیم.

وی از راه اندازی دفتر تسهیل گری بازآفرینی شهری در آینده نزدیک در این مسجد خبر داد و افزود: به زودی در این مسجد با هدف نوسازی و تجدید بنا، دفتر تسهیل گری بازآفرینی شهری راه اندازی خواهد شد که این خود نعمت بزرگی برای این منطقه است، تا با جمع آوری مدارک و مستندات املاک قولنامه ای مردم، برای آنان سند صادر شود تا بتوانند پروانه ساختمانی بگیرند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) شیروان خواستار ورود هیئت امنای مساجد در همه زمینه ها با هدف خدمت رسانی به مردم شد و تصریح کرد: مساجد ما باید در همه زمینه‌ها وارد شوند و خدمت رسانی کنند تا هر کجا مردم دارای هر مسئله‌ای و مشکلی هستند به مسجد مراجعه کنند و وقتی می گوییم مسجدی در تراز اسلامی و نمونه است باید همه به این شرایط برگردد و همه خدمات خودشان را بتوانند در آنجا تامین کرده و نیازی به بیرون نداشته باشند و در همان جا به مردم خدمات داده شود تا مردم مسجد را امیدی برای خودشان بدانند و زمانی که این امید ایجاد شود مطمئن باشید آنان با رفت و آمد به مسجد، در کارهای عمرانی این مکان مقدس نیز کمک خواهند کرد.

لازم به یادآوری است، محمد محمدزاده قانعی، عضو شورای اسلامی شهر، رئیس شورای هیات مذهبی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هیئت امنای مسجد حضرت مسلم ‌بن عقیل (ع) شهرک حضرت ولی عصر (عج) شهرستان شیروان نیز هستند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار