«زحل نادان» پارادوکسیکالی از سه‌گانه «قال و مقال» به شهرزاد رسید

تهران (پانا) - «زحل نادان» نخستین قسمت از سه‌گانه 《قال و مقال》 به کارگردانی کورش توکلی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۱۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
«زحل نادان»  پارادوکسیکالی از سه‌گانه «قال و مقال» به  شهرزاد رسید

«زحل نادان» نخستین قسمت از سه گانه‌ «قال و مقال» است که محمود هدایتی متن آن را با الهام از شاه بیت؛ "من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان/ قال و مقال عالمی می‌کشم از برای تو" از مشهورترین غزل‌های حافظ شاعر خوش‌قریحه پارسی، به رشته تحریر درآورده است.

این نویسنده جوان در زحل نادان عاشقانه‌ای متفاوت و فرازمینی روایت می‌کند. در این نمایش سیاره زحل در حالی دلباخته‌‌‌ی سیاره دیگری می‌شود که عشق او نظام و ساختار کهکشان را بر هم خواهد زد. در حالی که زحلِ شیدا و شوریده ناگزیر از این عشق است و شیفته‌ی او…

نگاه عارفانه و عاشقانه ی زیر متن داستان و فضایی موزیکال - فانتزی که فی‌النفسه با عشق و عرفان در تضاد محتوایی است، از مهمترین بارزه های این نمایش است.

کورش توکلی در خوانش زحل نادان، نیز بدعت‌های جالبی داشته و این خوانش را تا مرز یک کنسرت - نمایش (با اجرای زنده چند قطعه موزیک پاپ با صدا و اجرای خود) پیش برده است.

همچنین در این اجراخوانی؛ بازیگران جوان و جویای نامی چون سارا ‌سیبی که اخیرا از او نمایش خانم را در تماشاخانه ایرانشهر و شهرزاد شاهد بودیم، علی ‌دولت از گروه نمایش تحسین شده مکبث‌زار، امیر ملکی، حامد مبردی و سجاد ‌حسین‌‌‌پور در نقش راوی داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

در این اثر نمایشی زاهد برزگر و محمد هدایتی تهیه‌کنندگان این نمایش هستند که محمد لهاک نیز به عنوان مجری طرح ایشان را همراهی می‌کند.

مجموعه طراحان این نمایش عبارتند از:
طراح نور: کورش توکلی، طراح صحنه: پژمان برزگر و کورش توکلی، آهنگساز: آریان خسروی، طراح لباس: کوروش توکلی، مریم شهریاری، عکاس: پریسا توکلی، طراح گریم : مهسا درویش، طراح پوستر : فرهاد توکلی،تصویربرداران: سام چهراقی، سپهری قنبری، عبد نیک‌سیرت، معصومه پورنورام، طراح کاور: مهتاج انصاری، و مدیر رسانه‌ای: محمد دانشور اشاره کرد.

«زحل نادان» نخستین قسمت از سه‌گانه 《قال و مقال》 به کارگردانی کوروش توکلی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ به ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار