کارشناس اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

اردوهای آموزشی پلی برای آماده سازی برای ورود دانش‌آموزان به جامعه است

ملارد (پانا) - کارشناس اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش شهرستان ملارد، برگزاری اردوهای آموزشی برای دانش‌آموزان را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع شناخت آنها از جامعه معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای آموزشی پلی برای آماده سازی برای ورود دانش‌آموزان به جامعه است

ابوالفضل اسدی کارشناس اردویی و فوق برنامه اداره آموزش پرورش شهرستان ملارد، درباره اهمیت برگزاری اردوهای آموزشی در گفت‌وگو با پانا گفت: «برنامه‌های اردویی مدرسه‌ای، مکمل برنامه‌های درسی در کلاس است و فرصتی را برای معلمان فراهم می‌کند تا یادگیری دانش‌آموزان را در فضاهای متفاوت عملی و حمایتی گسترش دهد. اردوهای مدرسه‌ای، محیط زندگی جدیدی را به دور از خانه برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند، تا تجربیات جدیدی را برای آنها فراهم کند که از طریق آن مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های بین فردی و عزت نفس آنها افزایش پیدا می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «یکی از اهداف مهم مدارس، آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به جامعه می‌باشد و به همین منظور یکی از برنامه‌های درسی، آموزش مهارت‌های ارتباطی به آنها است. در واقع اردو یکی از این برنامه‌های آموزشی است. در اردو، دانش‌آموزانی که نسبت به خود احساس خوبی دارند و به توانایی خود اطمینان دارند با دیگران همراه می‌شوند و این حس و باور خود را با همکلاسی‌های خود، به اشتراک می‌گذارند. در واقع آن‌ها احساس می‌کنند، در مکانی حضور یافته‌اند که می‌توانند مشارکت داشته باشند که به عنوان بخشی از جامعه است. و این باعث می‌شود، حس همدردی و همدلی در آنها ایجاد شود.»

اسدی، برگزاری اردوهای آموزشی برای دانش‌آموزان را فعالیتی مهم و تأثیر‌گذار معرفی کرد و تشریح کرد: «برنامه‌ریزی برای اردو، مهارت بسیار مهمی است و قطعا برای آموزگارانی که می‌خواهند دانش‌آموزان را از محیط روزمره کلاس بیرون ببرند تا بتوانند زندگی واقعی را تجربه کنند، در صورت خوب بودن برنامه‌ریزی، آن اردو می‌تواند رویایی شیرین برای دانش‌آموزان باشد. با برنامه‌ریزی درست، آنها می‌توانند از این روز خاص، برداشت‌های بلندمدت داشته باشند. در واقع اردو بخشی از برنامه آموزشی همه مدارس است.»

وی در خصوص شرکت نکردن دانش‌آموزان در اردوهای آموزشی و پیامدهای منفی ناشی از آن خاطرنشان کرد: «حضور نداشتن دانش آموزان در اردو یا سفر دانش آموزی، ناتوانی در انجام کارها به صورت گروهی و در نتیجه عدم تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان است. دانش‌آموزان، در گروه‌های کوچک و بزرگ به اردو می‌روند و در این بین یاد می‌گیرند که یکدیگر را بپذیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ممکن است چالش‌هایی هم برای آن‌ها پیش بیاید که باید با کمک یکدیگر و با نظارت مربیان خود، آن را برطرف کنند. همه این‌ها به تقویت مهارت‌های ارتباطی، احساس همدلی و مراقبت از دیگران، منجر خواهد شد شرکت نکردن در اردوها این مهارت‌ها را در آن‌ها سرکوب می کند.»

کارشناس اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در پایان خطاب به والدین عنوان کرد: «رفتن اردوهای مدرسه‌ای یک فرصت عالی برای فرزندانمان است، تا با یادگیری چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان بزرگ شوند. آنها یاد می‌گیرند تا دور از خانواده، به خودشان و توانایی‌هایشان اعتماد کنند. اردوی مدرسه‌ای، بهترین و عالی‌ترین موقعیت را برای پرورش استعداد، مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان را فراهم می‌کند. هرگز دست از تشویق فرزندان خود، برندارید، و به آنها کمک کنید تا برای آنچه که دوران کودکیشان را برجسته‌تر خواهد کرد، آماده شوند.»

خبرنگار: نیلوفر شاه‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار