در دومین روز اردوی ملی خبرنگاری پانا چه گذشت؟

تهران (پانا) - دومین روز از اردوی ملی خبرنگاری پانا(بخش پسران) با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در گروه‌های چندگانه، جهت آموزش دانش‌آموزان در حوزه‌های تولید محتوا با موبایل، اجرا و رسانه و مهارت‌های خبرنویسی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
در دومین روز اردوی ملی خبرنگاری پانا چه گذشت؟

دانش‌آموزان شرکت کننده در روز دوم اردوی ملی خبرنگاری پانا(بخش پسران) فعالیت‌های خود را در چند حوزه پیگیری کردند. دو گروه از این دانش‌آموزان با بازدید از موزه سینما روز خود را آغاز کردند و در کارگاه بینشی دکتر مجید اسماعیلی، مدیر مجموعه موزه سینما حضور پیدا کردند و پس از آن توانستند با مسائلی مانند کارکرد دوربین‌ها در گذشته و شکل و شمایل آن‌ها و تکنولوژی‌هایی که در گذشته وجود داشته است، آشنا شوند.

در ادامه برنامه‌های اردوی ملی خبرنگاری پانا، کارگاه تولید محتوا موبایلی با تدریس یک مدرس جوان آغاز به‌کار کرد و دانش‌آموزان با یادداشت‌برداری از کلاس و همچنین پرسیدن نکات کلیدی، سعی در مشارکت هرچه بیشتر داشتند.

سجاد رسولی، مدرس کارگاه تولید محتوا با موبایل درخصوص نحوه ارائه مطالب در این کلاس‌ها گفت: در دنیای امروز یک خبرنگار باید بسته‌ای کامل از توانایی‌ها را داشته باشد تا در مواقع ضروری از این توانایی‌ها نهایت استفاده را ببرد. البته نباید از یاد برد که برای کسب توانایی در حوزه‌های مختلف، به‌خصوص حوزه تولید محتوا، نیاز به فراگیری آموزش‌های گوناگون و اصولی است.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند چون تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها زیاد است ماحصل تولید محتوای خوب است! ولی نه، اینطور نیست. تولید محتوا باید در راستای یک مهارت و تخصص باشد.

این کارگاه بسیار مورد استقبال دانش‌آموز‌خبرنگاران قرار گرفت به نحوی که پس از پایان کلاس بازهم دانش‌آموزان سوالات خود را از مدرس کلاس می‌پرسیدند و مشتاق آموزش بودند.

در سویی دیگر از اردوگاه شهید باهنر تهران، گروهی دیگر از دانش‌آموزان در کلاس اجرا و رسانه حضور پیدا کردند، کلاسی که مهارت‌های یک مجری خوب را در زمان اجرا برای دانش‌آموزان شرح می‌داد.

در این کلاس نیز یک مدرس جوان و متخصص از گروه معادی، مسئول تدریس به دانش‌آموزان بود و نکات مختلفی را در رابطه با نحوه اجرا در رسانه، شرایط اجرا، زمانبندی و مواردی از این قبیل را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.

همچنین در بخشی دیگر از اردوگاه شهید باهنر کلاس سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان برگزار شد.

کلاسی که در جهت ارتقا و آموزش دانش‌آموز خبرنگاران پانا برپا شده بود تا در شرایط حال حاضر بتوانند در مقابل پمپاژ خبری رسانه‌های بیگانه، همانند یک متخصص عمل کنند و اخبار صحیح را از اخبار جعلی تفکیک کنند.

همچون دیگر کلاس‌ها، این کلاس نیز بسیار مورد توجه دانش‌آموزان بود.

یکی از دانش‌آموزان حاضر در این کلاس گفت: سواد رسانه‌ای فقط نیاز ما خبرنگاران نیست، بلکه تمامی افراد باید در این حوزه ورود پیدا کنند، چرا که رسانه‌های بیگانه هر روز ما را در‌ مقابل اخبار فراوان خود قرار می‌دهند و می‌خواهند قدرت تشخیص را از ما بگیرند.

بازی‌های تاما نیز بخش جدایی‌ناپذیر اردوی ملی خبرنگاری پانا بود و در اردوی بخش پسران نیز برای آن برنامه‌ریزی شده بود. بازی‌های تشکیلاتی که از جمله ابتکارات سازمان دانش‌آموزی کشور برای ایام اردوی دانش‌آموزان است.

در این بازی‌ها دانش‌آموزان فعالیت گروهی، کار تیمی و افزایش تمرکز را تمرین می‌کنند.

دانش‌آموزان با شوق و ذوق فراوان از انجام این بازی‌ها استقبال کردند و در قالب تیم‌های چند نفره برای دقایقی توانستند انرژی و هیجان خود را تخلیه کنند و یک بازی آموزنده را نیز فراگیرند.

در کلاس‌های عصر نیز گروهی از دانش‌آموزان راهی کلاس آموزش مهارت خبر‌نویسی شدند. در این کلاس به نقش بسیار مهم رسانه‌ها در هدایت جریان‌های مختلف، اهمیت و ارزش نگارش صحیح اخبار و صحت و سرعت در انتقال اخبار تاکید شد.

دانش‌آموزان پس از اتمام این کلاس، پرسش‌های خود را از مدرس این کلاس ذیل مباحث مهم خبری و چینش و اجزای خبر مطرح کردند و به پرسش و پاسخ پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار