بازداشت ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران

سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه اجرای طرح تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه در جمع خبرنگاران با تقدیر از انعکاس به موقع اخبار انتظامی که همراه با آموزش برای شهروندان است، افزود: امروز پلیس پایتخت برگ دیگری بر علیه مالخران و سارقان رونمایی کرد. امروز و در قالب این طرح، ۲۲۰ سارق و مالخر که ۱۴۰ نفر آنها دارای سابقه کیفری بوده توسط همکاران شناسایی و دستگیر شدند.

سردار محمدیان با اشاره به بازگردانی بخش مهمی از اموال مسروقه ادامه داد: از تمامی شهروندان درخواست داریم که خانه خود را به عنوان صندوق امانات اطلاق نکنند.

به گفته وی، منزلی به ارزش چند میلیارد ریال باعث جذب سارقان به سمت سرقت می‌شود که در نهایت با تهدید، از طریق سلاح سرد و گرم و یا با ورود از در و پنجره نسبت به سرقت اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه اموال گران قیمت باید در صندوق‌های امانات نگهداری شود، تاکید کرد: با خرید گاوصندوق غیراصولی بیشتر به سارق کمک می‌شود که اموال و مدارک ارزش‌دار در اختیارش قرار بگیرد؛ صندوق باید به اسکله ساختمان جوش خورده، در ساختمان مخفی و یا از نظر ابعاد قابل حمل نباشد.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه توجه به این توصیه‌ها باعث ناکامی سارقان می‌شود، یادآور شد: اگر چه با اقدامات پیچیده پلیس خروج گوشی‌های مسروقه مهار و کشفیات افزایش پیدا کرده است ولی حواس‌پرتی مردم هنگام صحبت با تلفن همراه باعث موفقیت سارقان می‌شود؛ با کنترل دوربین‌های مداربسته یا اعتراف خود سارقان مشخص شده که آنها چند دقیقه منتظر می‌مانند تا در فرصت مناسب گوشی‌ها را به سرقت ببرند.

وی اضافه کرد: مردم با توجه به نکات لازم در خصوص سرقت‌ها قطعا سارقان را ناکام می‌کنند؛ مثلا آنها در اماکن عمومی باید از طریق هندزفری باسیم یا بی‌سیم صحبت کنند تا گوشی‌ها در معرض دید سارقان نباشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد: امروز و با همکاری پلیس آگاهی ۵۳ باند سرقت خودرو، موتورسیکلت، منزل و یا زورگیری منهدم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار