مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹ تهران:

مدرسه‌سازی صدقه جاریه و درک درست جامعه نسبت به تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹ عنوان کرد مدرسه‌سازی صدقه جاریه و درک درست جامعه نسبت به امر تعلیم و تربیت است. وظیفه فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ وقف و مدرسه‌سازی در افکار و نگرش دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی صدقه جاریه و درک درست جامعه نسبت به تعلیم و تربیت است

حبیب اله قربانی مهر، در آیین افتتاحیه مدارس خیرساز (ابتدایی زنده یاد رضا نظری، متوسطه شهادت و هنرستان فنی حرفه ای زنده یاد بانو چابکی رادفر) ضمن تقدیر از خیرین ارجمند که در ساخت سه باب آموزشگاه در حال افتتاح مشارکت داشتند، گفت: مدرسه سازی، تجهیز، تعمیر و نوسازی مدارس از جمله فعالیت هایی است که خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه داری انجام می‌دهند.

وی افزود: در آیات و روایات اسلامی مؤکداً به موضوع وقف و اقدامات ارزشمند خیرین اشاره شده است و ما نیز این اقدام خداپسندانه ونیکوکارانه را ارج می نهیم.

قربانی مهر گفت: در طول سال های گذشته این خیرین مدرسه ساز بوده‌اند که پابه‌پای دولت ها با همه مسائل و مشکلات با گذشت از جان و مال خودشان به موضوع مدرسه سازی به طور جدی پرداخته اند و در امر مدرسه سازی به بهترین شکل نقش آفرینی کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از بزرگترین تشکل های مردم نهاد و از پدیده های با برکت انقلاب اسلامی است و در دنیا بی‌نظیر است.

قربانی مهر در پایان افزود: عواملی چون مهاجرت معکوس، مهاجرت مستقیم از استان های دیگر به دلیل بافت کارگری و تجاری منطقه۱۹، حضور دانش آموزان اتباع در منطقه و تراکم بالا در ساخت مسکن و عدم اجرای تعهد ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان مسکن، تاثیر مستقیم بر کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش منطقه ۱۹ دارد که در این بین کمک خیرین در امر مدرسه سازی می تواند حقیقتا تاثیر به سزایی در جبران این کمبودها داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار