پوتین به قرقیزستان سفر می‌کند

تهران (پانا) - دفتر ریاست جمهوری روسیه از سفر روز پنجشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور به قرقیزستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پوتین به قرقیزستان سفر می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به ندرت به خارج از این کشور سفر کرده و مشخص نیست از زمان صدور حکم دستگیری در دیوان کیفری بین الملل در ماه مارس سال جاری میلادی به دلیل اتهامات درباره مظنون بودن در ربوده شدن صدها کودک از اوکراین به شکل غیرقانونی از روسیه خارج شده باشد. اتهامات پوتین از سوی کرملین رد شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت قرقیزستان در تارنمای ریاست جمهوری این کشور منتشر شده آمده است : «در پاسخ به دعوت رسمی صدیر ژاپارف رئیس جمهوری قرقیزستان روز ۱۲ اکتبر ( ۲۰ مهر ) ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به این کشور سفر خواهد کرد. »

پوتین در ماه مه سال جاری میلادی در مذاکره با ژاپارف سفر به قرقیزستان را قبول کرده بود اما تایید رسمی تاکنون از سوی کرملین درباره سفر روز پنجشنبه وی به قرقیزستان منتشر نشده است.

قرار است هفته آینده رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در سومین کارگروه یک پهنه، یک جاده در پکن به چین سفر کند. چین و قرقیزستان از اعضای دیوان کیفری بین الملل نیستند.

مسکو تمامی ادعاهای دیوان کیفری بین الملل را رد کرده است و کرملین نیز افزود صدور حکم دستگیری پوتین نشانه خصومت غرب با روسیه است.

قرار است پوتین در بیستمین سالگرد بازگشایی پایگاه هوایی کانت که پایگاه هوایی نیروهای هوافضای روسیه در قرقیزستان است نیز شرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار