مسکن کوچک‌ متراژ انتخاب نیست، الزام است

تهران (پانا) - رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران اظهار کرد مسکن کوچک‌متراژ نه به عنوان یک انتخاب که به عنوان یک الزام مطرح است و باید آن را در سبد مصرف برای جامعه هدف قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مسکن کوچک‌ متراژ انتخاب نیست، الزام است

خشایار باقرپور، با بیان اینکه سه سال پیش با بحران قیمت زمین مواجه شدیم، اظهار کرد: ۱۰ سال پیاپی نرخ رشد قیمت زمین ۱.۵ برابر قیمت مسکن بوده و موجب شد تا زمین حدود ۷۰ درصد از قیمت تمام‌شده ساخت را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: پس از آن نهاده‌های تولید مسکن با تورم مواجه و به ۱۶۰ درصد رسید.
رییس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران افزود: هزینه واقعی ساخت و ساز و بلندمرتبه‌سازی زیر ۳۰میلیون تومان نیست.
وی تاکید کرد: قیمت مسکن بالاست چون هزینه ساخت آن بالا است و باید به سمت کوچک‌سازی حرکت کنیم به این دلیل که هزینه تولید آن کاهش می‌یابد.
باقرپور با بیان اینکه کیفیت نباید فدای کمیت شود، افزود: لزوما ارزان کردن برگ برنده ساخت مسکن نخواهد بود.
وی با اشاره به راهکارهای ساخت مسکن اقتصادی بیان کرد: کاهش تعداد طبقات، استفاده از معماری ساده و متقارن و کاهش حداکثری فضاهای مشاع، صنعتی‌سازی مسکن و مسکن کوچک‌ متراژ از جمله راهکارهای ساخت مسکن اقتصادی است.
وی تاکید کرد: مسکن کوچک‌متراژ نه به عنوان یک انتخاب که به عنوان یک الزام مطرح است و باید آن را در سبد مصرف برای جامعه هدف قرار داد.

وی در خصوص همکاری دولت یا وزارت کار برای ساخت واحد‌های مسکونی ارزان قیمت گفت: وزیر کار آقای مرتضوی اعلام کرد که در ساخت واحد‌های مسکونی اقتصادی تمام قد کنار اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هستم و حمایت خواهم کرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران ساخت پروژه‌های عمرانی واحد‌های مسکونی ارزان قیمت و اقتصادی بعد از صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری اجرایی می‌شود و با توجه به آنکه این پروژه‌ها در قالب هتل است مجوز‌های آن با همکاری وزارت میراث فرهنگی و شهرداری است که آن‌ها هم موافقت خواهند کرد.

به گفته او مدت زمان اجرای این پروژه‌ها حداقل ۱۴ ماه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار