رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

تمدن‌سازی در مدرسه شکل می‌گیرد

پیش‌بینی راهکارهای حل مسائل فضاهای آموزشی در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت مجموعه نوسازی مدارس کشور، وظیفه و مسئولیت مهمی دارد چرا که بحمدالله ایران عزیز در مسیر افق تمدنی خود در حرکت است و این تمدن در مدرسه شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تمدن‌سازی در مدرسه شکل می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ آیین تکریم و معارفه ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور حمیدرضا خان‌محمدی (معاون وزیر و رئیس این سازمان)، جمعی از معاونان و مدیران ستادی و نماینده وزارت اقتصاد برگزار شد.

خان‌محمدی در این مراسم با بیان اینکه تجربه و تخصص در موفقیت مجموعه کاری بسیار بااهمیت است، گفت: نظارت بر امور مالی و هدایت صحیح و حفظ سلامت دستگاه از کارهای تخصصی و حساس است. با همراهی ارزنده و راهگشای آقای سحابی در طی این مدت توانستیم مسائل زیادی را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های شبانه‌روزی در خصوص سیاستگذاری‌های برنامه هفتم برای حل مسائل آموزش و پروش و بالاخص فضاهای آموزشی اظهار کرد: مجموعه نوسازی مدارس کشور، وظیفه و مسئولیت مهمی دارد چرا که بحمدالله ایران عزیز ما در مسیر افق تمدنی خود در حرکت است و این تمدن در مدرسه شکل می‌گیرد. باید خدا را شاکر و خوشحال باشیم که در این حوزه کار می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری مناسبی آغاز شده و در حال شکل‌گیری است. در بحث فضاهای آموزشی 8 مساله شناسایی شده و تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه 8 مسیر و راه‌حل این مسائل مصوب شود. علاوه بر ردیف‌های مشارکتی و تخریب و بازسازی، احکامی را نیز برای ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی با توسعه فضاهای ورزش دانش‌آموزی در احکام بودجه‌ای پیش‌بینی کرده و هم در کمیسیون آموزش و هم در کمیسیون بودجه پیشنهاد داده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تحویل 2020 پروژه آموزشی و تربیتی همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مسائلی که در تخصیص اعتبارات پیش آمد با تلاش همه همکاران و مشارکت سخاوتمندانه خیران توانستیم این تعداد پروژه را با قریب به 10 هزار کلاس درس جدید به دانش‌آموزان عزیز تقدیم کنیم.

وی نوسازی مدارس را خانه امن مدرسه‌سازی توصیف کرد و گفت: در طی این 11 ماه هر کجا به مشکلی برخوردیم به لطف خدا فتح مبین، میسر شده و با همراهی خیران و مردم راه گشوده شد. باید از این مجموعه که خیرات و برکات از در و دیوار آن می‌بارد، مراقبت کرد و ذیحسابان کمک کار ما هستند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که باید مورد توجه بیشتر باشد، هدایت مجموعه در جهت بهره‌وری و مدیریت زمان و هزینه‌ها است که نمونه آن را در بهره‌برداری از 150 کلاس درس طی کمتر از 5 ماه و در شهرستان بهارستان می‌بینیم که مورد تحسین ریاست ‌جمهوری نیز واقع شد که همه نشانه‌ای از بازدهی مناسب با همدلی، همکاری و هم‌افزایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه کار برای ما مهم است و تمام حلاوت کار ما به نشاندن لبخند بر لبان دانش‌آموزان عزیز است و این وقتی میسر می‌شود که در مدارس ایمن و جدید با تجهیزات به‌روز و مناسب به تحصیل و بازی بپردازند.

در پایان با اهدای لوح یادبودی از زحمات «هادی سحابی» در طول مسئولیت ذیحساب و مدیرکل امورمالی سازمان نوسازی مدارس کشور قدردانی و حکم انتصاب «‌بهزاد دولتی» به وی تحویل داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار