نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تاکید بر تامین نیروهای متخصص در سازمان دامپزشکی کشور

تهران(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر نقش دامپزشکان در حوزه سلامت جامعه مهم است باید درزمینهٔ تأمین نیروی متخصص و کارآمد سازمان دامپزشکی اقدام شود.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر تامین نیروهای متخصص در سازمان دامپزشکی کشور

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلم والمسلمین سید حسن ربانی امروز شنبه در مراسم ملی روز دامپزشکی افزود: سازمان دامپزشکی با کمبود نیروی متخصص روبرو است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان این که دامپزشکی در جامعه مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: جایگاه اجتماعی دامپزشکان در کشور باید ارتقا پیدا کنند و مردم اهمیت کار آنان را در سلامت جامعه لمس کنند.

ربانی ضمن قدردانی از دامپزشکان کشور افزود: دامپزشکان، پیشتازان عرصه سلامت هستند و این سرمایه منابع انسانی به لحاظ مالی و جایگاه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به خدمات دامپزشکی اظهار داشت: خدمات دامپزشکی بیش از یک قرن خدمت دارد و عمر آن به اندازه عمر تاریخ ایران است.

ربانی ادامه داد: ما میراث گذشتگان را داریم و باید به دامپزشکی و خدمات آن در طول تاریخ و تمدن توجه کرد و بخشی از مطالعات را پیرامون آن انجام داد.

وی درهمین حال بر رعایت حقوق حیوانات تاکید کرد و گفت: حیوانات دارای نظام فطری و خلقت هستند و باید حرمت بیشتری برای شان قایل شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر نگاه حرمت گذاری به حیوانات توسعه پیدا کند و حقوق آنها رعایت شود، خیلی از مسایل تغییر می کند.

وی تصریح کرد: یکی از درس هایی که باید به رشته دامپزشکی اضافه شود توجه به حقوق حیوانات است و نباید هر دارویی و واکسنی برای حیوانات استفاده کرد و یا هر برخوردی با آنها شود.

ربانی گفت: در جامعه باید یک تحول اندیشه‌ای و تغییر نگاه راهبردی نسبت به حوزه حیوانات به‌ویژه در مجموعه دامپزشکی کشور ایجاد شود.

وی درعین‌حال خواست طب سنتی در دامپزشکی مورد غفلت قرار نگیرد و اگر اقدام در این زمینه درست است، باب آن در دامپزشکی باز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار