زارع‌پور در جمع خبرنگاران:

تمامی مدارس به شبکه فیبرنوری مجهز خواهند شد

درحال حاضر گزارشی مبنی بر قطعی اینترنت در مدارس نداشته‌ایم‌‌

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اینکه اکنون میانگین سرعت ثابت ارتباطات حدود ۱۲مگابایت بر ثانیه است‌، گفت وزارت ارتباطات قصد دارد که تمامی مدارس را در قالب پروژه فیبرنوری به اینترنت متصل کند تا معلمان برای دسترسی به منابع علمی و برگزاری کلاس‌ها بتوانند از این شبکه پرسرعت استفاده کنند. سرعت‌های ارائه شده در این پروژه به حدود ۹۰۰مگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدارس به شبکه فیبرنوری مجهز خواهند شد

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات‌ دولت گفت: از سری پروژه‌های توسعه‌ زیرساخت ارتباطی کشور، پروژه فیبر‌نوری منزل و کسب‌و‌کارها است که اکنون در بیش‌از ۱۵۰شهر شروع به کار شده است، حدود ۷۰شهر به پایان رسیده است و در ۵۰۰شهر نیز مقدمات آن از جمله توافق با شهرداری‌ها فراهم شده است. در حال حاضر حدود ۴میلیون خانوار تحت پوشش این پروژه قرار گرفتند، که در صورت درخواست این امکان برای آنها فراهم است و تا پایان سال این عدد به حدود ۸میلیون خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه اکنون میانگین سرعت ثابت ارتباطات حدود ۱۲مگابایت بر ثانیه است، افزود: سرعت‌های ارائه شده در این پروژه حدود ۹۰۰مگابایت بر ثانیه است. اولین استانی که به صورت کامل مورد پوشش این پروژه قرار گرفته است، استان گلستان است که انشالله تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

زارع‌پور در خصوص اینترنت مدارس بیان‌کرد: در قالب پروژه فیبر‌نوری وزارت ارتباطات قصد دارد که تمامی مدارس را در قالب فیبرنوری متصل کند که معلمان برای دسترسی به منابع علمی و برگزاری کلاس‌ها بتوانند از این شبکه پرسرعت استفاده کنند. درحال حاضر گزارشی مبنی بر قطعی اینترنت در مدارس نداشته‌ایم.

وی در خصوص بسته‌های ویژه برای معلمان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کرونا و آموزش غیرحضوری این طرح وجود داشت؛ اما امسال با توجه به برگزاری حضوری کلاس‌ها این طرح را نخواهیم داشت.

وزیر ارتباطات در رابطه با سرعت اینترنت همراه گفت: ما دائم در تلاش هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها بتوانیم سرعت را افزایش دهیم؛ اقدامات اساسی در حال انجام است که انشالله عموم مردم ثمره آن را احساس خواهند کرد.

زارع‌پور در خصوص عدم تمدید اینترنت خبرنگاران توسط اپراتور رایتل اظهار کرد: در جریان این موضوع نبودیم و حتما پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار