مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

هفته وحدت با نگاه دوراندیشانه و ژرف امام راحل نامگذاری‌شد

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در جشن میلاد نبی اکرم اسلام(ص) گفت امام خمینی‌ (ره) ۱۲ تا ۱۷‌ ربیع‌الاول را با دوراندیشی و نگاهی ژرف هفته وحدت نام نهادند.

کد مطلب: ۱۴۰۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هفته وحدت با نگاه دوراندیشانه و ژرف امام راحل نامگذاری‌شد

علی موحدی با بیان اینکه امروز ما در ایران و امت اسلامی به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم، اظهار کرد: ‌داشتن اتحاد و وحدت یک تاکتیک و مسئله مهم برای امت اسلامی است که امروز جمهوری اسلامی مبدا و راس همه این وحدت امت اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: امسال سال تحصیلی سختی در کشور آغاز شده است، چرا که پس از سال‌ها ما به پیک بازنشستگی رسیده‌ایم به طوری‌که هم‌اکنون در سراسر کشور کمبود ۱۷ هزار معلم داریم.

وی افزود: در استان بوشهر نیز از حدود ۳۰۰ نفر، ۵۰ نفر سهمیه جذب نشده است، ولی با رایزنی که انجام شد سهمیه ۸۰ نفر را برای جذب اعلام کردیم.

موحدی حذف تربیت معلمان در سنوات گذشته را موجب خسارت زیادی بر نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: حذف تربیت معلم‌ها در سنوات گذشته خسارت بسیار زیادی را به ما وارد کرد و منشأ آن نیز کسانی بودند که می‌خواستند سند۲۰۳۰ را در کشور اجرایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری آزمون پرورشی و مشاوره در آینده‌ افزود: در این آزمون تقریباً ۳۵۰ نفر جذب خواهند شد که اگر تمام سهمیه جذب شود مشکل ما در این حوزه حل می‌شود.

موحدی ادامه داد: ۴۰ میلیارد تجهیزات در مدارس سراسر استان توزیع شده است، اما منابع ما محدود و نیازهای ما در این حوزه نامحدود است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین این است که کارهای بزرگ را نشان دهیم، آموزش و پرورش استان نسبت به سایر استان‌ها کمبودهای کمتری دارد، اما همه ما تکلیف داریم که حداکثر ظرفیت خود را برای حل مشکلات آموزش و پرورش به‌کار گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان نیز با اشاره به جهاد معلمین در عرصه تعلیم و تربیت، گفت: معلمی که حنجره از کار افتاده‌ای دارد، با این وجود با بلندگوی دستی در کلاس درس حضور پیدا می‌کند. این از زیبایی‌های آموزش و پرور‌ش است که شاید چنین فداکاری‌هایی در جاهای دیگر کمتر پیدا شود. زیبایی‌های بزرگی در آموزش و پرورش رقم خورد‌ه که انسان را‌ حیرت‌زده می‌کند، اما اگر در مدرسه‌ای قطعه‌ای موسیقی به نادرستی پخش شود، تمام رسانه‌هایی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند به آن سمت رفته و روی آن مانور می‌دهند.

خبرنگار : امیر محمد گنخکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار