در دانشگاه تهران؛

پیکر زنده‌یاد حجت‌الاسلام رضوان‌طلب تشییع شد

تهران (پانا) - مراسم تشییع پیکر استاد برجسته دانشگاه تهران، زنده‌یاد حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۰ مهر ماه با حضور رئیس دانشگاه تهران، دانشگاهیان و مسئولان کشوری و لشکری در صحن دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پیکر زنده‌یاد حجت‌الاسلام رضوان‌طلب تشییع شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد محمدی استاد دانشگاه تهران، دکتر فرهاد رهبر دستیار اقتصادی رئیس‌جمهوری، دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر رضا فرجی دانا، دکتر محمود کمره‌ای و دکتر مهدی شهبازی اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا امام، دکتر علی مطهری، دکتر محمدحسین امید، دکتر فرزاد زیویار، دکتر یونس شکرخواه، دکتر محمد خوش چهره، حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان و دکتر محسن حاجی میرزایی از جمله چهره‌ها و مسئولان حاضر در مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب بودند.

پیام‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم قرائت شد و نماز میت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد و با حضور همکاران، شاگردان و دوستداران دکتر رضوان‌طلب، بر پیکر ایشان اقامه شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر دکتر محمدرضا رضوان‌طلب، با اشاره به اینکه سال‌ها قبل در دوران عهده‌داری مسئولیت معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران، دکتر رضوان‌طلب در مسئولیت معاون اداری و مالی دانشکده الهیات و معارف اسلامی به عنوان یک مدیر توانمند شناخته می‌شد، از این استاد فقید به عنوان انسانی ولایی و اخلاق‌مدار یاد کرد و گفت: رویکردی که ایشان در فعالیت‌های علمی و اجرایی به عنوان یک انسان فرهیخته و نمونه داشت، می‌تواند درس‌های زیادی برای ما داشته باشد. دکتر رضوان‌طلب هیچ وقت مباحث سیاسی و حزبی را در کارهای خود دخالت نمی‌داد و عمدتاً تصمیماتی که از ایشان به یاد دارم، منصفانه بود و در رویکردهایش انصاف و عدالت را رعایت می‌کرد.

رئیس دانشگاه تهران از محمدرضا رضوان‌طلب به عنوان نمونه یک استاد فعال، پویا و خلاق و دارای حس تعهد و مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه و اسلام نام برد و افزود: ایشان حساسیت بسیار بالایی نسبت به بیت‌المال داشت. این اواخر هم که مسئولیت‌های بزرگی در وزارت علوم و همچنین فعالیت‌های تاسیس در دانشگاه تهران داشت و مجموعه‌ای فاخر را در دانشکده مطالعات جهان تاسیس کرد. آثار فعالیت‌های فرهنگی در مجامع دانشگاهی و حوزوی و همچنین فعالیت‌هایشان در خارج کشور، ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.

مقیمی خاطرنشان کرد: در ۱۵ سال گذشته، جز خوبی و نیکی از دکتر رضوان‌طلب به یاد ندارم و همواره چهره‌ای متین و آرام و منطقی از ایشان در ذهن ثبت شده است.

محمود واعظی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران نیز در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب عضو هیات علمی فقید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، با اشاره به مقارن شدن هفته وحدت و میلاد رسول اعظم (ص) با پرواز ملکوتی دکتر رضوان‌طلب استاد پرکار، گر تلاش و بنام دانشکده الهیات و معارف اسلامی، گفت: ایفا نمودن رسالت حوزوی و دانشگاهی، بسیار بسیار سنگین است که خوشبختانه دکتر رضوان‌طلب به خوبی از عهده آن برآمد.

وی افزود: استاد رضوان‌طلب در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، شخصیتی الگو بود و از هیچ تلاشی برای اعتلای نام دانشکده و انجام وظایف خود فروگذار نکرد. بسیاری از ساخت‌وسازها و فعالیت‌های عمرانی دانشکده مرهون زحمات ایشان است. دکتر رضوان‌طلب تنها یک استاد و معلم در دانشکده الهیات و معارف اسلامی نبود، بلکه امام جماعت ما، معاون اداری و مالی دانشکده و دوست و عزیز ما هم بود. ما همسنگری را از دست دادیم که بسیار بسیار به وجودش نیاز داشتیم. ایشان در جلسات و برنامه‌ها و نوآوری‌ها و هر جا که به مشارکت اساتید نیاز داستیم فعالانه حضور داشت.

پیکر زنده‌یاد محمدرضا رضوان‌طلب با حضور دوستداران او از دانشکده الهیات و معارف اسلامی تشییع شد. مراسم ترحیم ایشان از ساعت ۱۱ صبح ۱۵ مهر ماه در محل مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار