لاوروف نسبت به مداخله فرامنطقه‌ای در افغانستان ابراز نگرانی کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روسیه، در پیامی به نشست «فرمت مسکو»، نسبت به مداخله فرامنطقه‌ای در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف نسبت به مداخله فرامنطقه‌ای در افغانستان ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف روز جمعه (۲۹ سپتامبر ۷ مهر)، در این پیام گفت: ما نگران هستیم که بازیگران فرامنطقه‌ای در تلاش هستند تا بیشتر در افغانستان فعال شوند.

وی گفت: اتحاد کامل کشورهای منطقه با کشورهای عضو ناتو در افغانستان تنها در صورتی ممکن است که این کشورها مسوولیت کامل نتایج شوم حضور نظامی بیست ساله‌ خود در افغانستان را بپذیرند.

لاوروف یاد آور شد: کشورهای غربی که صدمات جبران‌ناپذیری را به مردم افغانستان وارد کرده‌اند، باید بار اصلی بازسازی این کشور پس از جنگ را به دوش بکشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، مسدودکردن دارایی‌های بانک‌های افغانستان از سوی واشنگتن نتیجه معکوس دارد و تنها وضعیت را تشدید می‌کند بلکه شرایط زندگی را که از قبل هم برای مردم عادی افغانستان دشوار بود، پیچیده می‌کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در هر شرایطی بازگشت زیربناهای نظامی امریکا و ناتو به خاک افغانستان و کشورهای همسایه آن را غیرقابل قبول می‌دانیم، صرف نظر از این‌که به چه بهانه‌ای قابل توجیه باشد.

پنجمین نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان روز با میزبانی روسیه در شهر کازان برگزار شد.

در این نشست نمایندگان ۱۰ کشور و طالبان شرکت کرده‌ بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار