مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استان در زمان تعطیلی مدارس، در اختیار دانش آموزان و اولیا آنان قرار گیرد

با آموزش سواد سلامت، نسلی سالم تحویل جامعه دهیم

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این مطلب که امکان استفاده اولیا و دانش‌آموزان در زمان تعطیلی مدارس از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استان سمنان فراهم شود، عنوان کرد دارا بودن سلامت روحی و جسمی در آموزش در یادگیری بسیار مؤثر است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استان در زمان تعطیلی مدارس، در اختیار دانش آموزان و اولیا آنان قرار گیرد

سیدجمال وزیری، در نشست با همکاران حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل، ضمن اشاره به اینکه اولین و نخستین مرحله از یادگیری در تربیت بدنی اتفاق می افتد، اظهار کرد: یک دانش آموز باید از نظر جسمانی و روحی در سلامت کامل به سر ببرد تا تغییر رفتار اتفاق بیفتد.

وی با توجه به فرمایش حضرت علی که می فرمایند: «امنیت و سلامتی دو سرمایه گرانمایه هستند» ادامه داد: این دو، مرواریدی درون صدف هستند که تا انسان را از حالت تعادل خارج و گرفتار نکند، نمی توان آن را کشف کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین افزود سلامت معلمان امری مهم و ضروری است که اگر سلامت او به خطر افتد جبران آن بسیار سخت است.

وزیری با بیان این نکته که افسردگی پنهان نسبت به افسردگی آشکار تأثیرات منفی و انبوهی به بار می آورد، گفت: این افسردگی ها موجب می شود درگیری های زیادی را در کانون خانواده و کلاس درس بوجود آورد و باید به سمتی برویم که آزمون و سنجش سلامت معلم انجام شود.

وی در ادامه صحبت های خود به ایجاد زیرساخت برای یک دهکده المپیک برای استان اشاره و بیان کرد: در این دهکده سعی کنیم از ورزش های سنتی و باستانی تا ورزش های روز برای هفت اقلیم ایران استفاده کنیم و دهکده المپیک می تواند ویژگی گردشگری هم داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به رعایت نکات سلامت و بهداشت در بوفه های مدارس، خاطرنشان کرد: باید در مدارس فروش خوراکی ها و مواد مضر که عامل خطر انداختن سلامتی می باشد را ممنوع نمود و با مخالفین آن برخورد جدی کرد و می توان پک هایی با عنوان صبحانه سالم را جایگزین موادی کرد که از نظر سلامت و استاندارد مورد تایید نمی باشند.

وی در پایان خواستار نظارت جدی بر قیمت فروش محصولات غذایی در بوفه مدارس شد.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار