امام جمعه موقت تهران:

در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست

بعضی‌ها می‌خواهند ناامنی روانی ایجاد کنند و موجب سلب اعتماد از مسئولان شوند

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته وحدت گفت از جمله چیزهایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند؛ در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست.

کد مطلب: ۱۴۰۸۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه آنچه در درجه اول وحدت را به هم می‌زند شیطان است، خاطرنشان کرد: قرآن شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دنیای استکبار یعنی آمریکا شیطان بزرگ است و منشا تفرقه انگلیس خبیث است، تصریح کرد: آمریکا و انگلیس ایجاد جنگ می‌کنند و مرزها را با شیطنت خود تعیین کرده و گاهی کشورهای کوچکی را برای زمینه سازی جدایی مسلمانان ایجاد می‌کنند که این مرزها منشأ اختلاف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات منفی ایجاد شایعات و بدبینی‌ها علیه یکدیگر در کشور گفت: بعضی‌ها می‌خواهند مردم را به هم بریزند و ناامنی روانی برای جامعه اسلامی به وجود آورند و موجب سلب اعتماد از مسئولین شوند و این اقدامات محبتی را که باعث انسجام در جامعه می‌شود را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه در یک جامعه وقتی احساس امنیت وجود داشته باشد محبت و دوستی ایجاد خواهد شد خاطرنشان کرد: اگر انسجام و محبت در جامعه نباشد باعث ایجاد نفرت می‌شود پس آغوش محبت است که وحدت را ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: از جمله چیزهایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند. در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است. انگلستان و آمریکا جنگ ایجاد می‌کنند و آنها مرزها را ایجاد کردند و کشورهای کوچکی به وجود آوردند و با بعضی از مسائل و برخی بزرگنمایی‌ها این مرزها را دچار اختلاف می‌کنند.

وی با نکوهش شایع پراکنی، گفت: مردم عزیز ما از این شایع پراکنی‌ها دوری کنند و هر آنچه می‌شنوند را قبول نکرده و به دیگری منتقل نکنند و موجب بردن آبروی دیگران نشوند. سخنگوهای ما نباید غفلت کنند و باید خط رهبری را ادامه دهند تا مبادا روح و روان مردم در اثر شایعات متزلزل شود.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه با اشاره به دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس ادامه عاشورای سیدالشهدا (ع)است، همانگونه که عاشورا یک روز نبود و در یک سرزمین محدود نبوده است. جبهه برای ما یک الگو و ظرفیتی بود که موجب شکوفایی استعدادها و معرفی شیران و نیز وسیله فتوحات علمی و معنوی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار