فائزه مکی*

گردشگری راه‌حل بسیاری از مشکلات شهرستان‌های کرمان است

کرمان استان هزار اقلیم و هزار رنگ و بو و دارای معادن زیادی است. استانی که پتانسیل گردشگری بسیار بالایی دارد و با رونق و توسعه گردشگری می‌توان بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری راه‌حل بسیاری از مشکلات شهرستان‌های کرمان است

یکی از مناطق بکر و ناب استان کرمان، منطقه لاله زار کرمان است که در ۸۰ کیلومتری شرق بردسیر و ۱۲۰ کیلومتری کرمان قرار دارد. به شهرستان بردسیر که برسید و بگویید قصد عزیمت به لاله زار را دارید اولین سوالی که از شما می پرسند این است، گلاب ناب می خواهید؟

شاید برایتان جالب باشد که سالانه کارخانه‌های معروف عطرسازی در کشورهای مختلف مانند انگلیس و فرانسه، پیش از چیده شدن گل‌های لاله زار، آن‌ها را پیش خرید می‌کنند و برای تولید عطر و ادکلن‌های مرغوب استفاده می‌کنند. عطر گل‌های محمدی و بنفشه این منطقه توجه کل جهان را به خود جلب کرده است. در ضمن درآمد عده‌ای از اهالی کرمان از تولید عطر و گلاب است که یکی از لذت بخش‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود.

فصل گل وگیاه که می‌شود کوچه و خیابان سرشار از بوی گل‌های متفاوت خصوصا محمدی است، گلی که کاربردهای زیادی دارد.

مردم لاله زار عمدتا به در کنار دامداری به کشت گل می پردازند و زیبایی این کار خودش را در جشن گل محمدی لاله زار نشان می دهد، آن زمان که مردم از سرتاسر ایران برای دیدن و چیدن گل‌ها و گلاب گیری به سمت این منطقه می آیند.

جذب گردشگر یکی از مشاغل پردرآمد است که در کشورهای غربی مورد حمایت ویژه دولت‌های مختلف قرار گرفته است و ما هنوز دنبال مجوزهای آن هستیم.

لاله زار علاوه بر گل محمدی، مستعد رویش انواع گیاهان دارویی است. همچنین از جمله مرغوب ترین سیب زمینی‌ها در استان در این دیار به عمل می آید.

آب و هوای خنک و زیبای بخش لاله زار در کنار صدها جاذبه دیگر استان کرمان در حالی است که دیار کریمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است، اما به اندازه آثار ثبت شده و پتانسیل‌های خود، گردشگر و امکانات زیرساختی آن را ندارد.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار