معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای جذب ۴۳۰۰ بی‌سواد و کم‌سواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی

ایلام (پانا) - معاون سوادآموزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای جذب ۴۳۰۰ نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی برای جذب ۴۳۰۰ بی‌سواد و کم‌سواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی

بهروز حیدری با تشریح وضعیت کلاس گذاری در سال جدید تحصیلی، بیان کرد: بر اساس حجم ابلاغ شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، ۱۵۰۰ نفر در دوره سواد، ۱۵۰۰نفر در دوره انتقال و ۱۳۰۰ نفر در دوره تحکیم سواد از خدمات سوادآموزی استان بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه با بیان ادامه دار بودن طرح های مختلف و برنامه های مطالعاتی کتاب خوانی، تصریح کرد: طرح های نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده، حلقه های کتاب و کتاب خوانی، آموزش مقدمات کار با رایانه و برگزاری مسابقات و نشست‌های کتابخوانی برای سوادآموزان ادامه خواهد داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه گفت: کلیه خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد شد و تمامی مدارس با نظارت و محوریت مدیران، پایگاه اصلی تشکیل کلاس های سوادآموزی خواهند بود.

وی تصریح کرد: مدت دوره سواد ۴۰۰ تا۵۵۰ ساعت، دوره انتقال ۶۰۰تا ۸۰۰ ساعت و دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت است.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان با تاکید بر اینکه آموزش دهندگان واجد شرایط در خط مقدم تدریس و آموزش به سوادآموزان هستند؛ فرایند همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی را بیان کرد و گفت: همکاری با کارکنان دولت و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش در دوره های سوادآموزی بلامانع است.

حیدری تلاش برای پوشش کامل سهمیه و حجم ابلاغی را فقط با داشتن روحیه بسیجی، جهادی و کار شبانه روزی ممکن دانست و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت مستمر روسا و کارشناس مسئولان شهرستان‌ها و مناطق را خواستار شد.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان در پایان خاطرنشان کرد: گروه بهبود کیفیت، محور برنامه ریزی و راهبری تحقق حجم سال جاری است و در این زمینه از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای معاونین و سایر دستگاه های مرتبط با سوادآموزی استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار