مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

مشارکت مسئولان و اولیا در عرصه تعلیم و تربیت منجر به توسعه آموزش‌وپرورش خواهد شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت مشارکت مسئولان و اولیا در عرصه تعلیم و تربیت منجر به توسعه آموزش و پرورش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مسئولان و اولیا در عرصه تعلیم و تربیت منجر به توسعه آموزش‌وپرورش خواهد شد

علی مطهری در آیین استانی بازگشایی مدارس در آموزشگاه اسکویی ناحیه دو ارومیه گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با شعار مدرسه قوی و ایران قوی و همزمان با هفته دفاع مقدس نشان از پیوند اندیشه و تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت است؛ استان آذربایجان غربی با تقدیم ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز همواره‌ در صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی پیشرو بوده است.

وی گفت: در نگاه مقام معظم رهبری، عزت مادی و معنوی و پیشرفت ملی در گرو توجه ویژه و بنیادی به آموزش و پرورش است؛ مشارکت همه جانبه مسئولان و اولیا دانش‌ آموزان در عرصه تعلیم و تربیت منجر به توسعه آموزش و پرورش خواهد شد.

بنا به اعلام مطهری، امسال سرانه فضای آموزشی استان با همت همه مسئولان استانی و کشوری، ۰.۳ متر مربع افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در خصوص موفقیت های این مجموعه در طی سال اخیر گفت: افزایش ۵۰ درصدی سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش در سال‌جاری محقق شده است.

همچنین افزایش ۴ درصدی نرخ ورود دانش آموزان پایه دهم به رشته های فنی، پایش رشته ای و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد.

مطهری در این خصوص ادامه داد: شاهد افزایش ۲۰۶ درصدی درآمدهای هنرستانهای فنی مهارتی و افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در هنرستانهای استان هستیم؛ با تلاش مسوولان استان، افزایش ۲ درصدی سهم رشته ریاضی در فرآیند هدایت تحصیلی نیز محقق شده است.

وی افزود: آموزش‌های رشد مدار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۵۰ درصد مدارس استان محقق شده و ساماندهی ۹۸۰ روحانی در قالب طرح امین جهت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار