در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تغییر طرح ترافیک تکلیف شهرداری دربرنامه چهارم بود؛ گام اولیه برداشته شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص تغییر طرح ترافیک شهر تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تغییر طرح ترافیک تکلیف شهرداری دربرنامه چهارم بود؛ گام اولیه برداشته شد

سید جعفرتشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص بازنگری در طرح ترافیک شهر تهران گفت: «یکی از مصوبات شورای شهر در برنامه چهار ساله چهارم بازنگری محدوده طرح ترافیک است. این بازنگری صرفا از بُعد اقتصادی و درآمدی شهرداری نیست؛ هر چند حتما یک بُعد آن، این موضوع است.»

وی ادامه داد:‌ «قرار بر این بود که مطالعات بازنگری آن انجام شود و هم درخصوص محدوده و هم نحوه عملکرد و چگونگی بهره‌مندی ساکنان و ذی‌نفعان که وارد این محدوده می‌شوند و تاثیرگذاری آن بر جریان ترافیک تصمیم‌گیری شود. خوشحالیم شهرداری تهران گام اول را برداشته و این موضوع در شورای ترافیک تهران مطرح شده و به نظر می‌رسد که حرکت خوبی است.

تشکری هاشمی با اشاره به تغییر تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک گفت:‌ «شاخص‌هایی که اعلام کردند، شاخص‌های عدالت محوری بوده و می‌تواند معیارهای خوبی باشد؛ اما این طرح باید کامل شود و از همه ابعاد مورد بررسی قرار بگیرد؛ از جمله پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ترافیکی، فنی و اجرایی و وقتی این کار را انجام دهند طبق برنامه چهار ساله چهارم باید برای بررسی و سیر مراحل تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود. آنچه که در رسانه‌ها دیدم گام‌های ابتدایی این کار است. رویکرد بخش اقتصادی آن رویکرد مثبتی است که مبتنی بر میزان برخورداری کسانی است که وارد طرح می‌شود؛ ولی باید سایر ابعاد را هم ببینند و طرح یکپارچه داده شود.»

تشکری هاشمی همچنین درخصوص آمادگی شهرداری برای مسافران مهرماهی هم توضیح داد: «شهرداری هر ساله در بحث اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی و سیستم‌های هوشمند سطح شهر، بحث آماده‌سازی و ایمن‌سازی نقاط آسیب‌پذیر به خصوص در اطراف مدارس و هماهنگی با پلیس و سایر نیروهای خدمات‌رسان اقدامانی را انجام می‌دهد و اگر این اقدامات اثرگذار باشد طبعا می‌شود این عملکرد مثبت را در جریان ترافیک شهر دید.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچینین در مورد خدمات‌دهی سرویس مدارس از جمله تاکسی‌های آنلاین، گفت:‌ «اگر این شرکت‌ها تحت مدیریت سازمان تاکسیرانی به عنوان شرکت‌های وابسته قرار بگیرند و ضوابط تاکسیرانی را چه به لحاظ ضوابط تاسیس و چه به لحاظ ضوابط بهره‌برداری و کارکرد رعایت کنند و به خصوص در موضوع تعرفه‌ها استانداردهای خودرو و استانداردهای راننده که منجر به صدور گواهی نامه‌ها و مجوزهای لازم می‌شود به عنوان یک مجموعه شرکت مجاز به جمع شرکت‌های مجاز شهرداری اضافه خواهد شد؛ اما اگر این ملاحظات مدنظر قرار نگیرد و شرکت‌های تاکسیرانی بخواهند با همان سبک و سیاق گذشته کار کنند قطعا کارشان غیرمجاز و غیرقانونی خواهد بود.»

تشکری هاشمی درخصوص مشکلات کارت بلیت متروی اقشارخاص و کارت‌های منزلت هم توضیح داد:‌ «اقشار خاص و کارت‌های منزلت به عنوان یک چالش جدی در بخش مترو است و رویه‌ها، رویه‌های غلطی است به این معنا که شهروند باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه کند و باید همگی به ایستگاه صادقیه در غربی‌ترین نقطه شهر تهران بروند و بعضا که به آنجا می‌روند با ایراداتی مواجه می‌شوند و بین دفاتر خدمات الکترونیک، ایستگاه مترو و نهادهایی که باید این خدمات را برای افراد به عنوان نهاد متولی پیگیر باشد و حل و فصل کنند، پاسکاری می‌شوند.»

وی با انتقاد از اینکه پیش از آغاز طرح جدید برای کارت بلیت‌های اعتباری نباید سیستم گذشته کنار گذاشته می‌شد، گفت: «وقتی قرار است سیستمی تغییر کند در دوران گذار ممکن است چالش‌هایی وجود داشته باشد ؛ به همین دلیل وقتی می‌خواهند از یک مدلی ریل عوض کنند و به مدل دیگری بروند به صورت موازی کار می‌کنند و مدل دوم که تثبیت شد و زیر بار رفت و ابهامات و اشکالات رفع شد به تدریج سیستم قبلی را کنار می‌گذارند.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تاکید کرد: «در شهرداری تهران روی این موضوع بی‌توجهی شد که نه تنها برای مردم زحمات خیلی زیادی درست کرد، بلکه خسارات مادی بسیار سنگینی هم به شهرداری زد و برای این که بتواند فشار جمعیت را مدیریت کنند مجبور بودند بگذارند روزانه تعداد بسیار زیادی از مسافران مترو و اتوبوس از این سامانه‌ها بدون بلیط استفاده کنند که این خسارت‌ها خسارت‌های سنگینی بوده و مردم هم به زحمت افتادند و هزینه‌هایی که پرداخت کردند، معطلی در ایستگاه‌های مترو برای گرفتن این مجوز و ارجاع آن به دورترین نقطه شهر تهران یعنی ایستگاه مترو صادقیه، همه این سردرگمی‌ها نشان دهنده این است که یک نپختگی در اجرای کار بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار