پیام معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به‌مناسبت سال تحصیلی جدید

ضرورت اولویت‌دهی به سند تحول بنیادین ‌در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به‌مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اولویت‌دهی به سند تحول بنیادین ‌در سال تحصیلی جدید

‌قاسم احمدی لاشکی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دست‌اندر‌کاران نظام تعلیم و تربیت کشور، معلمان و عوامل آموزشی، دانش‌آموزان و اولیای آنان تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

به نام آفریدگاری که انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

در آستانه پاییز برگ‌ریز و در طلیعه مهر شورانگیز و همزمانی فصل «‌دانش‌» و روز «‌نیایش‌» یاد و خاطره حماسه‌سازان و شهیدان دفاع مقدس به‌ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌دارم و بر روح تابناک امام شهیدان بنیانگذار جمهوری اسلامی درود می‌فرستم.

این روزها،همکاران ارجمندم در سراسر ایران اسلامی، آماده شدند تا با ایفای نقش مؤثرتر در ارتباط با آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد کشور، فصل دیگری از همت صادقانه را با شعار همه با هم یکصدا ایران - مدرسه قوی، ایران قوی شروع کنند و با زمزمه محبت خود در مسیر تربیت نیروی انسانی عالم، خلّاق، فکور، مومن و پای‌بند به ارزش‌های دینی و اخلاقی گام‌های موثری بر‌دارند.

دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت به روشنی بر جایگاه رفیع آموزش و پرورش واقفند و با عنایت به سخن فاخر مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) که فرمودند: «مسأله تعلیم و تربیت، مسأله زندگی دادن و ولادت بخشیدن به یک انسان است» اهتمام جدی دارند.

این نگاه‌ دقیق و توجه ویژه می‌تواند زمینه‌ساز صدر‌نشینی نهاد آموزش و پرورش، حمایت همه‌‌جانبه تمامی دستگاه‌ها و نویدبخش تحقق عزمی ملی برای ایجاد تحوّل واقعی باشد.

در آستانه سال تحصیلی جدید از معلمان فرهیخته و مدیران به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه‌های کشور صمیمانه می‌خواهم؛ در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، دارای تفکر علمی و انتقادی و صبور، ماهر، سرزنده و بانشاط بکوشند.

همچنین از دانش‌آموزان عزیز می‌خواهم در کسب فضیلت‌های فردی و مهارت‌های اجتماعی کوشا باشند و قدر این دوران سرنوشت‌ساز را بدانند. و با توکل به خداوند و اعتماد به نفس و تلاش و جدیت در فراگیری علم و دانش، مسیر سعادت و موفقیت خود را به سوی آینده‌ای درخشان بگشایند.

به همه همکاران ارجمند توصیه می‌کنم در کلیه برنامه‌های خود، سند تحول بنیادین را به عنوان عالی‌ترین نقشه راه آموزش‌وپرورش مد نظر قرار دهند تا بتوانیم در پرتو آن و دیگر اسناد بالادستی و با توجه به ساحت‌های مختلف تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفت‌وگو در مسیر تابناک تعلیم و تربیت و پرورش نسلی توانمند و آراسته به فرهنگ ایرانی- اسلامی بکوشند.

ضمن عرض تبریک محضر فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر کشور به‌مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت از درگاه خداوند متعال، سربلندی و عزت روز‌افزون این عزیزان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار