وزیر اقتصاد:

از ظرفیت مردم در اتخاذ سیاست و اصلاح امور استفاده کنیم

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد از ظرفیت مردم در اتخاذ سیاست و اصلاح امور باید استفاده شود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت مردم در اتخاذ سیاست و اصلاح امور استفاده کنیم

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: مردمی سازی اقتصاد در نگاه ساده به این معناست که بتوانیم ارتباط و اقناع بیشتری با خواست و رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

وی افزود: مردمی سازی اقتصاد در واقع فرهنگ مدیریتی برخواسته از توده مردم است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در مردمی سازی اقتصاد مردم نقش بهره‌بردار از فعالیت اقتصادی را دارند و در مرحله بعد مردم از بهره‌برداری به میدان‌دار تبدیل می‌شوند.

خاندوزی گفت: مردم‌داری یعنی از ظرفیت مردم در اتخاذ سیاست، پیاده سازی و اصلاح امور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای مردمی سازی اقتصاد از ظرفیت مردم که بالاترین ظرفیت نسبت به طرفیت رسمی موجود که مبتنی بر درون سازمان است، وارد ظرفیت برون سازمانی می‌شویم که تصمیم سیاستگذار اصلاح می‌شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم در مرحله پیاده‌سازی سیاست‌ها کمک می‌کند ضعف‌های نظام مدیریتی که دچار آن هستیم را برطرف می‌کند و از آفات دور می‌کند.‌

خاندوزی اضافه کرد: مردمی سازی اقتصاد در مرحله نظارت زمینه را برای توسعه نق مدیریت و رهبری فراهم می‌کند و دیگر امکان فریب نیست زیرا با استفاده از این ظرفیت میلیونی مردم توان چند برابری برای اقتصاد فراهم می‌شود.

وزیر اقتصاد در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مهمترین تدابیر برای مردمی سازی اقتصاد استفاده از ظرفیت سازمان مردمی بسیج است.

وی اظهارداشت: یکی از وجوه تمایز این دولت در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ که نرخ ترجیحی دارد این است که این تسهیلات را به لحاظ کمیت و کیفیت افزایش دهیم.

خاندوزی ادامه داد: در سال اول دولت سیزدهم رقم تسهیلات به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسید و امسال از این عدد فراتر خواهیم رفت. تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت مردمی تسهیلات را به حوزه‌هایی دهیم که در نهایت پول‌پاشی رخ ندهد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در سال اول نرخ سود ۹ تا ۱۲ درصد را برای تسهیلات داشتیم و تلاش ما این است که نرخ ترجیحی تسهیلات را تداوم ببخشیم.

وی در مورد آخرین وضعیت شرکت هفت‌تپه گفت: با توجه به اینکه در زمینه شرکت هفت تپه و انتقال آن از طریق پیمان مدیریت و تجربه دولت در این زمینه، اتفاقات مثبتی رخ داد و رضایت‌مندی کارگران را شاهد هستیم، پس از نهایی شدن اقدامات کارشناسی، طبق مصوبه شورای هماهنگی سران قوا و براساس بررسی آخرین صورت مالی شرکت تعیین تکلیف شرکت هفت تپه انجام می‌شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بسیج مستضعفین تفاهمنامه‌ای در زمینه اقتصاد مردم پایه امضا کردند؛ در این مراسم سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و غلامرضا سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار