ترقی در گفت‌وگو با پانا:

آمریکا از منابع مالی و امکاناتی اروپا برای سیاست‌های توسعه‌ای خود استفاده می‌کند

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی با بیان اینکه آمریکا از منابع مالی و امکاناتی اروپا برای سیاست‌های توسعه‌ای خود استفاده می‌کند، گفت اروپاییان باید راه خود را از سیاست‌های غلط آمریکا جدا کرده و یک نگاه مستقل برای خود تبیین کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا از منابع مالی و امکاناتی اروپا برای سیاست‌های توسعه‌ای خود استفاده می‌کند

فاطمه بیک پور - حمیدرضا ترقی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، گفت: «به نظر می‌رسد این سیاست که اروپایی‌ها باید راه خود را از راه آمریکا در مسائل منطقه جدا کنند یک سیاست کاملا درستی است که غربی‌ها باید متوجه آن باشند. آمریکا از منابع مالی و امکاناتی اروپا برای سیاست‌های توسعه‌ای خود استفاده می‌کند و برای تضعیف رقبای اصلی خود در عرصه بین‌المللی که به سمت یک عزم نوین جهانی حرکت می‌کنند و می‌خواهند چندجانبه گرایی را در نظم جدید دنبال کنند، بااستفاده از همراهی بی‌قید و شرط فکر و آینده‌نگری اروپا، امکانات آنها را خرج تضعیف روسیه می‌کند تا چند جانبه‌گرایی ایجاد نشود.»

وی افزود: «اروپاییان باید راه خود را از سیاست‌های غلط آمریکا جدا کرده و یک نگاه مستقل براساس آینده نگری نسبت به مسائل منطقه، برای خود تبیین کنند و این موجب خواهد شد که اروپایی‌ها از هزینه کردن برای سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه پرهیز کنند.»

این نماینده پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در سازمان ملل مبنی بر حفظ حرمت قرآن کریم، خاطرنشان کرد: «این نکته یک تئوری اسلامی است که متاسفانه تاکنون در عرصه بین‌المللی به گوش مردم جهان نرسیده است و لیبرالیسم رسانه‌ای مانع انعکاس زیبایی‌های اندیشه و تفکر اسلامی در سطح جهان شده است.»

وی تصریح کرد: «اسلام به سایر ادیان توجه ویژه کرده است. یکدیگر را نه تنها نفی نکرده است بلکه آنها را به صورت کمال هدایت کرده و می‌کند و حرمتی برای دیدگاه سایر ادیان قائل شده است. اصولا احترام به عقاید دیگران، مانعی برای مباحثه و مجادله در مناظرات است تا به عقاید دیگران احترام بگذاریم، اما حقانیت خودمان را نیز ثابت کنیم. این نکته بلوغ سیاسی و فکری اسلام را می‌رساند.»

دانش‌آموز ‌خبرنگار:‌‌‌ محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار