عمویی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

فرصت گفت‌و‌گو و انتقاد از رفتار مقامات اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

مقامات مختلفی برای دیدار با رئیس جمهوری کشورمان تقاضای وقت کرده‌اند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تریبون سازمان ملل یک تریبون بین‌المللی است، گفت می‌توان از تریبون سازمان ملل منطق رفتار سیاست خارجی کشور را تبیین کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فرصت گفت‌و‌گو و انتقاد از رفتار مقامات اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با پانا در خصوص سفر آیت الله رئیسی به نیویورک، اظهار کرد: «سفر آقای رئیس جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل از چند جنبه فرصت مهمی برای کشور است؛ تریبون سازمان ملل یک تریبون بین‌المللی است و کشور می‌تواند مواضع خود را در موضوعات مختلف بین‌المللی بیان کند.»

وی افزود: «شنیدن این مواضع به صورت مستقیم فرصت خوبی است تا ما بتوانیم تبیین دقیقی از علت و منطق رفتار سیاست خارجی کشور داشته باشیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «نکته دوم فرصت حضور مقامات سایر کشورها در این مجمع است به این جهت که با حضور روسای جمهور در حاشیه این اجلاس گفت‌وگوهای دوجانبه مختلفی صورت می‌گیرد و برای کشور ما که موضوعات بین‌المللی بسیاری دارد و قصد دارد که در سیاست خارجی رویکرد فعالانه‌ای داشته باشد، فرصت خوبی است که این گفت‌وگوها به صورت مستقیم انجام شود.»

عمویی ادامه داد: «ما در حال حاضر چندین موضوع را در سیاست خارجی مدنظر داشته‌ایم که برای مخاطبان بین‌الملل مهم بوده است؛ از سرگیری روابط ایران و عربستان در منطقه که منجر به توسعه روابط ما با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس شد. همینطور عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به عنوان یک سازمان امنیتی در آسیا اتفاق مهمی بود. رویکرد جدید اجلاس بریکس نیز حائز اهمیت بود.»

تبادل زندانیان گامی تسهیل‌گر در جهت پیشبرد مباحث فی‌مابین ایران و آمریکاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: «اخیرا ما روند اجرای تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده آمریکا را دنبال می‌کنیم و این می‌تواند گامی تسهیل‌گر در جهت پیشبرد مباحث فی مابین ایران و آمریکا باشد.»

وی با بیان اینکه مقامات مختلفی برای دیدار با رئیس جمهوری کشورمان تقاضای وقت کرده‌اند، افزود: «حتماً فرصت خوبی است برای اینکه در گفت‌وگو با مقامات اروپایی، به رویکرد دوگانه آنها انتقاد شود. اروپاییان از سویی مدعی آمادگی برای احیای توافق برجام 2015 هستند از طرفی گام‌هایی بر خلاف آن برداشته‌اند که نشان می‌دهد نقض فاحشی در اجرای برجام در حال رخ دادن است. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران باید اعتراض خود را به اطلاع طرف اروپایی برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار