رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری عنوان کرد:

مهم‌ترین علائم سویه جدید اومیکرون در کشور

تهران (پانا) - رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری تب بالا، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، علائم گوارشی، بویایی و چشایی را از علام سویه‌های جدید اومیکرون برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین علائم سویه جدید اومیکرون در کشور

دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص ICU و رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری در یک برنامه رادیویی درباره افزایش موارد مبتلا به کرونا در کشور و تعداد بستری‌ها اظهار کرد: امروز ۳ گونه اومیکرون در ۵۰ کشور دنیا غالب است که یکی از گونه‌ها ۳۰ جهش درون خودش دارد و گونه دیگری از اومیکرون که قابل انتقال ترین گونه است نیز ۲۲ درصد گونه‌ها را در خودش دارد.

وی افزود: ما تاکنون گزارش رسمی از وجود این گونه‌ها در کشورمان نداریم البته در کاشان یک مورد گزارش شد که وزارت بهداشت تایید رسمی نکرد اما شواهد نشان می‌دهد که این سویه‌ها در کشور وجود دارند.

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری درباره شیوع سرماخوردگی‌های شدید در کشور گفت: تا وقتی که تست کرونا نداشته باشیم نمی‌توان گفت کروناست ضمن اینکه در حال حاضر مصادیق شدید آنفولانزا را نیز داریم.

هاشمیان تب بالا، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، علائم گوارشی، بویایی و چشایی را از علام سویه‌های جدید اومیکرون برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر تست کرونا هم می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد و مردم هم نباید نگران باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار