در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای پروژه مهر؛

فرایند سازماندهی نیروها در همه مقاطع تحصیلی به پایان رسید

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم در پروژه مهر است، فرایند سازماندهی نیروها در هر سه مقطع تحصیلی به پایان رسیده است و با کار تخصصی در حوزه ستادی تاکنون نیروی بلاتکلیف که سازماندهی نشده باشد، وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرایند سازماندهی نیروها در همه مقاطع تحصیلی به پایان رسید

رمضان پروانه عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس شهرستان هستیم، پروژه بزرگ‌ ملی مهر را در دستور کار خود داریم. تمامی فعالیت هایی را که مدارس در طول تابستان در قالب پروژه مهر انجام می‌دهند، باید به تحقق شعار "روز اول-درس اول" منجر شود، اگر اینگونه نباشد، یعنی پروژه مهر ما موفق نبوده است.

وی بیان‌ کرد: این شعار زمانی تحقق می یابد که کلاس های درس آماده باشند، سازماندهی نیروی انسانی صورت گرفته باشد، دانش آموزان ثبت نام خود را انجام داده باشند، کتب درسی توزیع شده باشد و معلم بتواند روز اول در کلاس، درس اول را آغاز کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات یکی از مولفه های مهم در پروژه مهر را نیروی انسانی دانست و افزود: فرایند سازماندهی نیروها در هر سه مقطع تحصیلی به پایان رسیده است و با کار تخصصی همکاران ما در حوزه ستادی تاکنون نیروی بلاتکلیف که سازماندهی نشده باشند، نداریم.

وی تشریح کرد: سعی ما در این خصوص رعایت "عدالت آموزشی" بوده تا از دورترین روستای شهرستان یا مدرسه مرکز شهر، معلم تخصیص داده شود و هیچ کلاس درسی بدون معلم‌ نماند.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع انتخاب و انتصاب مدیران پرداخت و گفت: با عنایت به دستورالعمل جدید ابلاغی، این فرایند نیز در شهرستان آغاز شد و پس از طی مراحل، ابلاغ مدیران جدید نیز صادر شد و معارفه صورت پذیرفت و مدیر قبلی آموزشگاه مورد تکریم قرار گرفت.

ساماندهی فضاهای آموزشی، تجهیز نمازخانه ها، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی، عفاف و حجاب در مدارس و... از سایر موضوعاتی بود که وی در این جلسه به آن پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش کلات سپس بیان کرد: با مشارکت خیرین توانستیم بیش از ۱۵۰۰ جفت کفش تهیه کنیم که برای تمامی دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی و بی بضاعت و عشایری به صورت کامل اختصاص و تحویل مدیران قرار گرفت تا قبل از بازگشایی مدارس تحویل این عزیزان شود.

پروانه بیان کرد: یکی از اقدامات دیگری که امسال در دستور کار قرار گرفت موضوع ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیرماه بود، چرا که‌ اگر این عزیزان تا قبل از فرارسیدن سال تحصیلی جدید ثبت نامشان انجام نمی شد، در مهرماه به مشکل بر می خوردیم و با مبحث بازماندگان از تحصیل مواجه می شدیم که این امر موفقیت آمیز بود. تا کنون ثبت نام بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان در هر سه مقطع صورت گرفته و اندک افراد باقیمانده نیز تا قبل از بازگشایی مدارس به این چرخه وارد خواهند شد. از اولیا می خواهیم هر‌چه سریعتر جهت انجام ثبت نام فرزندان خود به مدارس مراجعه کنند.

پروانه به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: در این راستا و با تلاش مدیران مدارس رنگ آمیزی، بهسازی و زیباسازی محیط مدارس، آسفالت محوطه مدارس، دیوار کشی، احداث زمین چمن، نصب بیش از ۶۰۰۰ متر ایزوگام، تعمیرات سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی کلاس های درس، شناسایی دانش آموزان نیازمند و ...صورت گرفت.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات موضوع برپایی نماز اول وقت در مدارس را حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پررنگ تر برگزار شدن زنگ نماز در مدارس نیازمند حضور روحانیون هستیم که با همراهی شما امام جمعه معزز امیدواریم این امر نیز تحقق یابد، در همین راستا نیز اعتبار لازم برای مفروش کردن مدارسی که نمازخانه دارند اختصاص یافته است.

پروانه در پایان گزارشی از توفیقات کسب شده در حوزه های آموزشی و پرورشی توسط همکاران و دانش آموزان و همچنین کسب رتبه های درخشان در کنکور سراسری ارائه داد و عنوان کرد: امیدواریم تمامی تلاش های همکاران ما در مجموعه ستادی و صف منجر به رضایت خداوند متعال، دانش آموزان و اولیا قراز بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار