اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌کند:

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری 

تبریز (پانا) - دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در تبریز برگزار می‌شود. 

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری 

احمد حمزه زاده در نشست خبری نمایشگاه صنایع دستی گفت: این نمایشگاه در ۳ سالن نمایشگاه بین المللی تبریز و با ۴۰۰ غرفه دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تمامی استان‌ها کشور برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی شده است افزود: با کشورهای همسایه رایزنی شده که از جمله این کشورها می توان روسیه، تاتارستان، عراق، آذربایجان، ژاپن و تاجکستان نام برد ولی از کشورهای اروپایی تقاضا نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: البته در این نمایشگاه برای شهرستانهای استان جایگاه ویژه ای داریم. در شهرستان‌ها مسابقاتی برگزار خواهد شد و نمایشگاه عکس شهرستانها برگزار می شود و بعد از جمع آوری نفرات برتر آثار این نفرات در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

حمزه زاده گفت: تم کودک و خانواده برای نمایشگاه انتخاب شده است تا کودکان با گردشگری آشنا شده و فرهنگ سازی این موضوع به خوبی انجام شود. در حاشیه این نمایشگاه تورهای آشنا سازی استان برگزار می شود. این تورها ویژه هنرمندان و افراد تاثیر گذار نمایشگاهی و همچنین تور ویژه عکاسان و خبرنگاران دیگر استانها خواهد بود.

وی در این نشست که در کانون تشکل های گردشگری برگزار شد ادامه داد: در استان ۵ انجمن حرفه ای و گردشگری داریم. انجمنی با ۲۷۶ آژانس، انجمن با ۸۷ هتل، انجمن حرفه ای راهنمایان حرفها ای با ۵۰۰ نفر، انجمن مراکز پذیرای با ۳۰۰ نفر و انجمن بوم گردی با ۲۴۶ واحد بوم گردی در استان فعال است.

وی افزود: همه انجمن ها برای اینکه همگرایی مشترک داشته و در توسعه گردشگری کار کنند کانون تشکل های گردشگری استان تشکیل شد. بزرگترین مشکل استان در حوزه گردشگری بازاریابی و تبلیغات است که نیاز به کار بیشتری دارد و اصلی ترین هدف گذاری که مشترکا با کانون داریم بازار یابی است هم در داخل و هم در خارج کشور است.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: اولین کار در این زمینه تولید محتوا و کلیپ ها در مورد فرهنگ و آثار استان به تعداد ۵۰۰ عدد که به ۵ زبان ترجمه شده است انجام شد.برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری بود.

حمزه زاده ادامه داد: در کنار تولید محتوا مهمترین موضوع رویدادهاست تا بتوان جاذبه ها را معرفی کرد که در این راستا نیز ۵۶ همایش و نمایشگاه پیش بینی شده در سطح شهرستان ها و استان برگزار شود و ۲۷ مورد برگزار شده و برخی نیز پس از پایان ماه صفر برگزار می شود.

وی تاکید کرد: در کنار این رویدادها شاخص ترین اقدام این نمایشگاه است که چند سالی بود که برگزار نمی شد و پس از مدت ها در نمایشگاه بین المللی در حدود ۹ هزار متر نمایشگاه مسقف و دو هزار متر روباز دایر خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: امیر مهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار