مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد :

یک ضلع مهم تربیت، اولیای دانش‌آموزان هستند

بجنورد (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در جلسه کارگاهی پروژه مهر، گفت یک ضلع مهم تربیت، اولیای دانش‌آموزان هستند؛ مدیران حتما برای این بخش مهم تربیتی برنامه داشته باشند و در قالب کارگاه‌های مختلف به توانمندسازی و آموزش آنان بپردازند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
یک ضلع مهم تربیت، اولیای دانش‌آموزان هستند

موسی علی نیا، ضمن تجلیل از معلمین، به ارائه نکات مهم اجرایی در راستای بازگشایی مدارس و پروژه مهر پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری از معلمین، با عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی و معماران آینده کشور یاد کرد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد در ادامه گفت: مدیر مدرسه رکن اصلی مدرسه است و در مدیریت قوی، مشکل خاصی مشاهده نمی شود و بالعکس؛ اگر مدارس ضعیف باشند، ناشی از عملکرد مدیر ضعیف است.

علی نیا با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی و توجه ویژه به نماز جماعت و نماز اول وقت با حضور مدیر، کادر، معلمین و دانش آموزان به نماز بیان کرد: مقوله نماز باید در راس برنامه های مدرسه قرار گیرد و نمازخانه ها باید شیک ترین و بهترین فضای مدارس باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: اخذ وجه ثبت‌نام غیر از وجوه مجاز بیمه و کتاب، صریحاً ممنوع و تخلف است و باید برای اخذ کمک‌های مردمی از ظرفیت های قانونی استفاده شود و همچنین ثبت سفارش کتب درسی، شاداب‌سازی فضای آموزشگاه، ایمن‌سازی و ... در راستای برنامه ملی بازگشایی مدارس انجام شود.

موسی علی نیا به مواردی اشاره کرد، و گفت: مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت اولیا و خیرین، استفاده از ظرفیت انجمن اولیا، جلسه آموزش خانواده، برگزاری جلسات شورای مدرسه، معلمان، گروههای هم درس، شورای دانش آموزی، ارتباط باسایر دستگاهها، رعایت عفاف و حجاب یکی بدیهیات اولیه است که باید در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رعایت شود، بطوریکه این بحث برای مدیران و معاونین مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

گفتنی است در جلسه کارگاهی پروژه مهر، محمد باقر باقر پور فرماندار بجنورد، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش ورپرورش استان، وعباسعلی ریحانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد و مدیران مدارس متوسطه اول،دوم، فنی و حرفه ای و کاردانش بجنورد، با موضوع برنامه های پروژه مهر در محل سالن شهید باهنر برگزار گردید.

دانش آموز خبرنگار : مبینا رختیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار