امام جمعه موقت رودهن:

انتقاد سازنده در کشور، باید سالم و راهبردی ارائه شود

رودهن (پانا) - امام‌جمعه موقت رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، بیان کرد انتقاد به دولت و کشور باید سازنده، سالم، منطقی و دلسوزانه و راهبردی باشد، چرا که انتقاد تخریبی، باعث ناامیدی و سرخوردگی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد سازنده در کشور، باید سالم و راهبردی ارائه شود

حجت الاسلام سیدمحمد حاج آقایی، امام جمعه موقت بخش رودهن در نماز جمعه گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در جامعه‌ امروزی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل اضطراب و تشویش درونی است. برخی جامعه‌ امروز جهانی را، جامعه‌ اضطراب و ناآرامی درونی می‌دانند. جامعه‌ای که شاید از نظر رفاهی راحت باشیم، اما رفاه درونی وجود ندارد، کشور سوئد که از کشورهای مرفه است، چرا آمار خودکشی در آنجا زیاد است؟ شما که در رفاه هستید! به کجا می‌رسند که به همین راحتی خودکشی می‌کنند.

وی افزود: چنین نیست که اگر جامعه‌ای و اگر افرادی، در زندگی، مشکلاتی دارند، در درون هم دچار مشکلاتی هستند. خیلی از افراد هستند که مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی دارند اما از درون آرام هستند و زندگی خوبی دارند.علمایی بودند که از نظر معیشت، بسیار معیشت سختی داشتند اما به خودشان می‌گفتند که بهترین زندگی را دارند و زندگی های خوبی دارند. امام راحل با تمام آن مسایل و مشکلات، مشاهده می‌کردیم که چه دل و قلب آرامی داشتند.

آقایی در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهیم درونی آرام داشته باشیم، چه باید بکنیم؟ باید یک اعتقادی در درون مان داشته باشیم. این اعتقاد و این دین باید همیشه سرلوحه‌ تمام کارهای مان باشد. این اعتقاد و این دین چیست؟ اینکه خدایی داریم و خدایی بر ما حکومت می‌کند که این خدا مهربان است و برای بندگانش، بدی نمی‌خواهد. این دین باید همیشه در مقابل دیدگان ما باشد. این خدایی که بر ما حکومت می‌کند، صفت مهربانی اش بر صفت غضبش، غلبه دارد.

امام‌جمعه موقت رودهن توضیح داد: وجود نازنین اباعبدالله الحسین علیه السلام، آخرین نفری بودند که به میدان رفتند، چرا؟ چون تا آخرین لحظه امید داشتند شاید یک نفری باشد که هدایت شود، خداوند متعال تا لحظه آخر می‌خواهد از انسان‌ها، دستگیری کند چرا که رحمتش واسع است. اگر به زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام، نگاهی بیاندازیم، مخصوصا زندگی سیاسی این بزرگوار، میبینیم که مظلومیت امام حسن مجتبی علیه السلام، ادامه‌ مظلومیت پدر بزرگوارشان است، با تمام این سختی‌ها، امام حسن مجتبی علیه السلام زیر بار خیلی از کارها نمی‌رفتند. خیلی ها می‌آمدند اعتراض میکردند که معاویه با پول یارانتان را خریده است و شما هم چنین کنید اما امام می‌فرمود که من میخواهم سیاستی در پیش بگیرم که سیاست پاکی باشد.

آقایی همچنین اذعان کرد: متاسفانه در جامعه امروز ما، کسانی هستند که به هر نحوی می‌خواهند کرسی های ریاست را مصادره کنند و اِبایی از هیچ کاری ندارند و به هر عملی دست می‌زنند که تا رای بیاورند، در مقابل هم انسان هایی داریم که خالصانه می‌آیند و خالصانه برای این مملکت زحمت می‌کشند. پس ما باید این گروه‌ها را از همدیگر تفکیک کنیم. کسانی که به اسم آزادی جلو می‌آیند و با تخریب طرف مقابل رای کسب می‌کنند. یکی از خوبی‌های دولت سیزدهم این است که بحث تخریب را کنار گذاشت.

وی در ادامه گفت: یکی از کوتاهی‌های دولت این است که در انعکاس کارهای خودش، ضعیف عمل کرده است. این همه کارهای بزرگ انجام شده است، چرا به خوبی منعکس نمیکنید؟! این کارهای بزرگ نیز باید به سفره مردم بیاید. مردم باید سریع‌تر نتیجه‌ی این کارهای اقتصادی را در سفره‌ی خودشان، ببینند، به‌طور مثال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب که برخی‌ها دنبال مسدود سازی آن هستند چرا که میدانند که اگر ظرفیت صد درصدی آن فعال شود، دیگر تحریم‌ها اثر نخواهد گذاشت، معاهدات شانگهای و بریکس که می‌دانند در بی‌اثر کردن تحریم‌ها، گام مهمی بوده است.

در پایان حجت‌الاسلام آقایی خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم انتقاد کنیم، باید انتقاد سازنده کنیم، نه اینکه تخریب کنیم. با تخریب، جو ناامیدی به کشور می‌آید و این جو ناامیدی باعث سرخوردگی همه می‌شود، انتقاد باید سالم باشد. اگر انتقادی میکنیم، راه و مسیری را هم ارائه دهیم. انتقاد باید دلسوزانه باشد، حماسه بزرگ اربعین که نزدیک چهار میلیون زائر ایرانی و بیش از بیست میلیون زائر از سرتاسر جهان در این حماسه حضور داشتند و این حماسه، اینقدر عظیم بود که نتوانستند آن را نادیده بگیرند. خیلی ها خواستند سانسور خبری کنند و اذهان مردم جهان را از این حماسه بزرگ دور بسازنند اما این حماسه اینقدر بزرگ است که دشمنان نتوانستند آن را سانسور کنند. از همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنیم.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار