والیبالیست‌های ساحلی‌باز در سید سوم انتخابی المپیک

تهران (پانا) - تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران با مجموع امتیاز ۲۱۴۸ در سید سوم مسابقات انتخابی المپیک آسیای مرکزی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
والیبالیست‌های ساحلی‌باز در سید سوم انتخابی المپیک

مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک آسیای مرکزی از ۱۷ تا ۲۰ شهریور در بنگلادش برگزار می‌شود و ایران با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران الف (بهمن سالمی - سینا شوکتی) و ب (عباس پورعسگری - علیرضا آقاجانی) به همراه حمید موحدی سرمربی تیم ملی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

امتیازات بازیکنان تیم‌های ملی والیبال ساحلی بزرگسالان کشورمان بدین ترتیب محاسبه شد:

بهمن سالمی: ۵۸۸

سینا شوکتی: ۵۵۶

این بازیکنان در مجموع ۱۱۴۴ امتیاز به دست آوردند و به عنوان تیم اول ایران شناخته شدند.

عباس پورعسگری: ۴۸۶

علیرضا آقاجانی: ۵۱۸

این بازیکنان با مجموع ۱۰۰۴ امتیاز به عنوان تیم دوم ایران تعیین شدند.

مجموع امتیازات تیم‌های ملی ایران ۲۱۴۸ امتیاز محاسبه شد.

در مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک آسیای مرکزی مردان پنج کشور شرکت کردند و بنگلادش به دلیل برخورداری از امتیاز میزبانی در سید یک مسابقات قرار گرفت. قزاقستان با مجموع امتیاز ۲۱۹۶ در سید دو جای گرفت و تیم‌های ایران با مجموع امتیاز ۲۱۴۸ در سید سه قرار گرفتند و سپس بوتان و هند هم به ترتیب در سید‌های چهار و پنج مسابقات ایستادند.

مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و تیم‌های اول هر کشور با تیم اول کشور دیگر و تیم‌های دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت و چنانچه یک کشور هر دو تیمش برنده شود به مرحله بعدی جدول صعود می‌کند. چنانچه هر کدام از کشور‌ها یک برد و یک باخت داشته باشند، گلدن ست برگزار می‌شود که در مسابقه سوم مربی مجاز است هر یک از تیم‌های اول یا دوم خود را که صلاح می‌داند یا ترکیبی از بازیکنان تیم اول و دوم را برای مسابقه سوم معرفی کند.

تیم‌های قهرمان پنج منطقه آسیا مستقیما به مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک در آسیا می‌روند تا به همراه کشور میزبان و قهرمان دور قبل این رقابت‌ها (کنتیننتال کاپ) و تیم قهرمان مرحله دوم که بین تیم‌های دوم پنج منطقه برگزار می‌شود، با هم به رقابت بپردازند تا تیم قهرمان این مسابقات سهمیه حضور در المپیک را از قاره آسیا کسب کند.

تیم‌های ملی والیبال ساحلی کشورمان امروز براساس قرعه، استراحت دارند و در این روز دو جلسه تمرین برگزار خواهند کرد.

ملی‌پوشان کشور شنبه ۱۸ شهریور در اولین دیدار خود به مصاف جدی‌ترین رقیبشان در این رقابت‌ها (قزاقستان) خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار