تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳؛

چهار نشان رنگارنگ نونهالان ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

تهران (پانا) - تکواندوکاران دختر و پسر کشورمان در روز دوم رقابت‌های نونهالان قهرمانی آسیا موفق به کسب ۴ مدال طلا، نقره و برنز شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
چهار نشان رنگارنگ نونهالان ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

به گزارش فدراسیون تکواندو - رقابت‌های تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا امروز پنج شنبه ۱۶ شهریور ماه در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت لبنان پیگیری شد. تیم ایران در دو گروه دختران و پسران ۷ نماینده داشت که حاصل تلاش آن‌ها یک طلا، دو نقره و یک برنز بود.

نارینا خیاط تکواندوکار کشورمان در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر، در دیدار اول «بهومیکا» از هند را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. او در یک چهارم نهایی به مصاف «انگوتی» از ویتنام رفت و این تکواندوکار را هم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. خیاط در نیمه نهایی به مصاف «می لین» از چین تایپه رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر او را شکست دهد و راهی فینال شد. ملی پوش کشورمان در دیدار پایانی رو در روی «روسلانووا» از ازبکستان قرار گرفت و با ارئه نمایشی بهتر از حریف خود در ۲ راند او را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

پینار لطفی زاده دیگر نماینده ایران در رده قدی ۱۶۸- سانتی متر دختران، در دیدار اول خود به مصاف «دالیا عمرعلی» از عراق رفت و او را ۲ بر صفر شکست داد. ملی پوش کشورمان در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی به ترتیب رو در روی نمایندگان لبنان و قزاقستان قرار گرفت و هر دو را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. او در فینال مقابل «روشانووا» از ازبکستان قرار گرفت و با قبول شکست ۲ بر صفر عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و صاحب گردن آویز نقره شد.

پویا کیاحیرتی در رده قدی ۱۶۸- سانتی متر در دیدار نخست مقابل «یرکین» از قزاقستان قرار گرفت و او را ۲ بر صفر شکست داد. ملی پوش کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «احمد العلی» از کویت رفت و این تکواندوکار را هم با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی کیاحیرتی رو در روی «ژین هوانگ» از چین تایپه قرار گرفت و در ۲ راند موفق به پیروزی شد و به فینال صعود کرد. او در فینال نتیجه را ۲ بر صفر به «اسما المناصر» از اردن واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

آرمین معصومی نماینده ایران در رده قدی ۱۷۲- سانتی متر، در دیدار نخست «یوسف الشمری» از کویت را ۲ بر صفر شکست داد. او در محله یک چهارم نهایی به مصاف «شینگ لو» از هنگ کنگ رفت و این تکواندوکار را هم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. ملی پوش کشورمان در نیمه نهایی رو در روی «پاول ام» از قزاقستان قرار گرفت و نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

محمدعرفان خدایی در رده قدی ۱۶۴- سانتی متر پسران در دیدار نخست مقابل «سئوجین لی» از کره جنوبی نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اسرا غفاری راد نونهال تکواندوکار کشورمان در رده قدی ۱۵۶- سانتی متر در مرحله نخست رو در روی «جئونگین مون» از کره جنوبی قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این تکواندوکار از دور مسابقات کنار رفت.

درسا ویسی نماینده ایران در رده قدی ۱۶۰- سانتی متر دختران، در همان دیدار اول نتیجه را ۲ بر یک به نماینده اردن واگذار کرد و حذف شد.

تیم تکواندو نونهالان ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب ۱۰ مدال طلا، نقره و برنز شده است. سید محمد عبداللهی، سید فاطمه زهرا باقری و نارینا خیاط سه مدال طلا، فاطمه حسن زاده، امیر عباس نصیری، پینار لطفی زاده و پویا کیا حیرتی، چهار مدال نقره، اسما خرمی، محمد حسین منتظری و آرمین معصومی هم سه مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار