وزیر ارشاد: ظرفیت‌های مردمی بالایی در اربعین وجود دارد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار سیاست‌گذاری و راهبری مناسب برای تحول در اربعین شد و گفت ظرفیت‌های مردمی بالایی در حوزه اربعین وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: ظرفیت‌های مردمی بالایی در اربعین وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدمهدی اسماعیلی امروز، چهاشنبه 15 شهریور در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در کربلا برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری و راهبری مناسب بتوان در حوزه اربعین تحول ایجاد کرد.
وی مجموعه کارهای صورت گرفته در قالب ستاد مرکزی اربعین را قابل تقدیر دانست و گفت: ظرفیت های مردمی بالایی در حوزه اربعین وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

اسماعیلی با تاکید براینکه تکلیف سفرهای عمره نیز باید هرچه سریعتر مشخص شود، افزود: ضمن جمع بندی آسیب شناسی های صورت گرفته در جلسه آینده شورایعالی حج یک پیشنهاد عملی با هدف حل مشکلات فعلی ارائه شود.
وی ابراز امیدواری کرد مسیر مراسم اربعین که به برکت خون شهدا شاهد حضور ارادتمندان حسین بن علی و اهل بیت (علیهم اسلام) است با شکوه تر و قوی تر از گذشته استمرار یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت های رییس جمهور هم تشکر کرد و گفت: ایشان در چند جلسه ستاد مرکزی اربعین را حضور داشت و پیگیر امور بود. با تدبیر ایشان امسال جریان مردمی ورود جدی تری به روند مدیریتی اربعین داشت که نتایج مثبتی به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی صورت گرفته که جای تقدیر دارد گفت: آقای حسینی رییس سازمان حج و زیارت مدیری موفق است که کارنامه روشنی دارد، از مدیران انقلاب و جهادی است که عملکرد ایشان در موسم حج تحسین رئیس جمهور را نیز در پی داشت.
وظیفه همگان حفظ شان و کرامت زائر است

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اتفاقی که این روزها در سرزمین عراق در جریان است در طول تاریخ بی سابقه است و به یاری خدا مردم سرفراز عراق میزبان بزرگترین حرکت آئینی در جهان هستند و به برکت وجود امام حسین(ع) بزرگترین اجتماع بشری در این سرزمین شکل می گیرد.

وی توصیه هایی درخصوص بازگشت زائران داشت و بر لزوم اطلاع رسانی درخصوص پرهیز از رانندگی در حال خستگی تاکید کرد و افزود: وظیفه همگان حفظ کرامت و شان زائر است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به نحوه راهبری مراسم اربعین در ایران و عراق تاکید کرد: برای آنکه مشکلی پیش نیاید و خدمات بهتری به زائر ارائه و کارها روان تر و بهتر انجام شود اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر ضروری است.

وی همچنین به فعالیت شرکت هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت و در قالب طرح نوین عتبات زائر به عراق اعزام می کنند، اشاره کرد و گفت: تغییرات، صورت گرفته ولی کافی نیست. شرکت های اعزام کننده زائر به عتبات باید فرصت خدمتگزاری را ارج نهند و با افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، برخورد شود.
سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی و روند اعزام زائران به عراق در قالب طرح نوین عتبات گزارشی ارائه کرد و گفت: ایجاد وضعیت بهتر برای زائران در سفرهای زیارتی و توجه به بعد فرهنگی و حفظ شان و کرامت زوار از اولویت های مجموعه حج و زیارت است.

حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج اعلام کرد که از میان سه میلیون و 800 هزار نفری که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند بیش از 2 میلیون و 810 نفر حق بیمه خود را پرداخت کردند.

وی افزود: موج بازگشت زائران ایرانی سه روز آینده ارزیابی می شود. لذا هماهنگی و آمادگی های لازم در بخش های مختلف ضروری است.

در این جلسه وحید صفاری مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت درباره اقدامات این ستاد گزارشی داد و حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره فعالیت ها و برنامه های این کمیته در مراسم امسال به ایراد سخن پرداخت. نماینده شرکت بیمه میهن نیز درباره خدمات رسانی به زائران در داخل کشور و عراق و همچنین سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده در مراسم اربعین گزارشی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار