در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در آستان امامزادگان باقریه(ع) بیرجند:

تدوام سفرهای رئیس جمهور تا تحقق وعده ها

بیرجند (پانا)- رئیس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبی در مراسمی با حضور دلدادگان حسینی با صراحت عنوان کرد که سفرهایم به نقاط مختلف از شهرها تا استان ها آن قدر ادامه می یابد تا از تحقق وعده های دولت به مردم مطمئن شوم .

کد مطلب: ۱۴۰۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تدوام سفرهای رئیس جمهور تا تحقق وعده ها


آیت ا... رییسی در مراسم پایانی پیاده روی اربعین در جمع عزاداران بیرجندی در آستان امامزادگان باقریه(ع) با تسلیت اربعین حسینی گفت: این اجتماع بیاد ابا عبدالله الحسین (ع) و برای عرض تسلیت به محضر ولی عصر (عج) برپا شده و همه آماده اید برای اعلام میثاق و دلدادگی به امام حسین و عاشورائیان و همه کسانی که امروز از زن و مرد و پیر و جوان در این استان و در سراسر کشور در چنین مراسمی شرکت کرده اند و کسانیکه در بین راه نجف و کربلا و در اجتماع میلیونی و بی نظیر پیاده روی شرکت کرده اند و یا حسین بر لب جاری می کنند، همه جلوه عشق و دلدادگی به محضر مقدس سیدالشهدا است.


فریاد می زنیم لبیک یا حسین

آیت الله رئیسی افزود: اجتماع دلدادگان به حسین بی علی(ع) برای این است که اعلام کنند، حسین جان اگر در عاشورا نبودیم، اگر در کربلا نبودیم، اگر دشمنان تو را به شهادت رساندند، فرزندانت را شش ماهه ات را ، علی اکبرت را، قاسم ابن الحسنت را، عون و جعفرت را به شهادت رساندند، ما نبودیم آن روز که بخواهیم تو را همراهی کنیم. اما فریاد استغاثه تو را شنیدیم و امروز از اینجا فریاد می زنیم "لبیک یا حسین".


عاشورا به خواست خدا روزِ آغاز شد


وی ادامه داد: حسین جان تو را شهید کردند، زن و بچه ات را اسیر کردند، خیمه را آتش زدند، سر هایتان را بریدند، اسب ها را بر بدن های شما تاختند تا یاد و نام حسین نماند، اما خدا خواست که نام حسین بماند، آنان می خواستند عاشورا نماند، اما اراده خدا باعث شد که عاشورا بجای اینکه روز پایان باشد، روز آغاز شود و بجای اینکه عاشورا در عاشورا بماند عاشورا به عصرها و نسل ها منتقل شد، می خواستند نام حسین نماند اما خداوند با زبان زینب(س) و ابتکارات امام سجاد(ع) کاری کرد که جایگاه امام حسین (ع) در قلب ها باشد و دل ها بنام حسین بتپد.
رئیس جمهور گفت: امام زین العابدین غریب 40 سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و پاسخ این سوال که چرا فقط حسین بی علی(ع) اربعین دارد و همه ائمه بر حفظ عاشورا تاکید دارند، این است که اربعین پرچمی است تا عاشورا گم نشود، اربعین پرچمی است تا عاشورا در عاشورا نماند و انسان سالک باید این را بداند که همیشه برای حسین بماند،اربعین برای همه انسان ها پیام دارد، عاشورا باید بماند چون منشا همه تحولات در حیات بشری بوده و خواهد بود، چون همه نهضت ها خیزش ها در عالم بنام عاشورا رقم خواهد خورد.

برملا شدن جاهلیت مدرن


رئیس جمهور ادامه داد: حسین(ع) خون قلبش را داد تا از جامعه بشری جهل زدایی کند، انسان قدرت تحلیل و بصیرت پیدا کند و راه را از بیراهه تشخیص دهد، حسین (ع) جامعه را از جهل بیرون آورد، امروز هم با جاهلیت مدرن مواجهیم، امروز نیز خون ابا عبدالله الحسین(ع) منشا تحول است.
آیت الله رئیسی افزود:امروز هم جریان عاشورا ادامه دارد، فریاد استغاثه امام حسین(ع) شنیده می شود، باید شرایط را درست درک کنیم، خون شهیدان ما هم امتداد خون عاشوراست و شهدای ما بنام حسین چهره جاهلیت مدرن را بر ملا کرده و می کنند آن هم در جبهه ای که مجهز به قدرت نظامی، مجهز به قدرت علمی و قدرت رسانه ای است.

پروژه راه آهن در 20 جبهه کاری

وی بیداری امروز را در منطقه به برکت خون شهدا دانست و گفت:در این سفر به برخی شهرهای استان خراسان جنوبی خواهیم رفت و در سفرهای بعدی به دیگر شهرهای مختلف استان خواهم رفت.
رئیس جمهور به کلنگ زنی پروژه راه آهن که سالها مردم خراسان جنوبی چشم انتظار آن بودند، در این سفر اشاره کرد و افزود: این پروژه با حساسیت در کشور دنبال می شود و امروز بنام حسین بن علی(ع) کار این پروژه در 20 جبهه کاری شروع شده است تا مسیر شمال به جنوب بهم متصل شود که بلحاظ راهبردی بسیار مهم است و مجدانه پیگیری می شود.
او ادامه داد:کارهای دیگری که جزو مصوبات دور اول و دوم سفر به خراسان جنوبی بوده هم با جدیت هم در استان و هم در معاونت اجرایی رئیس جمهوری دنبال می شود تا کارها به ثمر بنشیند.
وی به وحدت و یکپارچگی استان با محوریت نماینده ولی فقیه،روحانیت، دانشجویان، اسلاتید حوزه و دانشگاه و همه نقش آفرینان که خراسان جنوبی را در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی، مقاومت، زبان شناسی، حضور به موقع در صحنه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زبان زد کرده، اشاره و افزود:مردم این استان پرتلاش و فرهنگی به معنای واقعی هستند.


سفرهایم تا اطمینان از تحقق وعده ها ادامه دارد


وی با اشاره به طرح ها و پروژه های مصوب استانی و شهرستانی عنوان کرد : آمدن من به استان ها،شهرها و روستاها آن قدر ادامه خواهد داشت تا مطمئن شوم کارهای مورد نظر و وعده ها و مصوبات در کشور تحقق پیدا کرده است.
رئیس جمهور در پایان سخنانش به همه مدیران دولتی با اشاره به بیانات چند روز گذشته رهبری توصیه کرد:همه ما باید نوکری مردم را بکنیم و با مردم، از مردم و با ارتباط با مردم، به مناطق کمتر بر خوردار بیشتر رسیدگی کنیم و درب اتاقمان بروی مردم باید باز باشد، سخن مردم را بشنویم، و بدانیم رابطه ناسالم، رشوه فساد، پارتی بازی، تبعیض زیبنده نظام جمهو ری اسلامی ایران نیست و ما با تمام توان در مقابل آن می ایستیم.
به گزارش پانا ، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی مراسم پیاده روی اربعین جاماندگان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) از میدان آزادی شهر بیرجند به سمت آستان امامزادگان باقریه(ع) با حضور جمع کثیری از علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد. مراسمی که با حضور رییس جمهور رئیسی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار