ورود یک فروند هواپیمای جدید دیگر به ناوگان هواپیمایی کشور

تهران(پانا)- هم‌زمان با برنامه دولت برای افزایش صندلی‌های پروازی، هواپیمای جدید بوئینگ MD-۸۳ هواپیمایی چابهار پس از ۲ سال زمینگیری به ناوگان هوایی کشور بازگشت.

کد مطلب: ۱۴۰۱۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود یک فروند هواپیمای جدید دیگر به ناوگان هواپیمایی کشور

دولت با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است و شرکت‌های هواپیمایی در برنامه‌های توسعه‌ای خود، افزایش ناوگان را از همین مسیر در دستور کار دارند.

در همین پیوند، هواپیمایی چابهار امروز (دوشنبه) خبر داد که در راستای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت خود از جمله توسعه ناوگان و توسعه شبکه پروازی داخلی و بین‌المللی، یک فروند هواپیمای جدید بوئینگ MD-۸۳ را به ناوگان خود افزود.

این هواپیما که سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده بود پس از ۲ سال زمینگیری با تلاش متخصصان و مهندسان تعمیرات هواپیما و بعد از اجرای چندین دستورالعمل پروازی، از شب گذشته وارد ناوگان هوایی کشور شد و در مسیر مشهد پرواز کرد.

با ورود این هواپیما به ناوگان شرکت هواپیمایی چابهار، تعداد هواپیماهای فعال به چهار فروند افزایش یافت و در آینده نزدیک ۲ فروند هواپیمای دیگر نیز به ناوگان افزوده خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی پیشتر خبر داد که از ابتدای امسال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است تا با برنامه اورهال (به‌روزرسانی) مجدد وارد چرخه پروازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار