مدیر سازمان دانش‌آموزی استان لرستان:

هر گوشه از مسیر پیاده‌روی اربعین یک دانشگاه است

لرستان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان لرستان عنوان کرد هر گوشه از مسیر پیاده‌روی اربعین یک دانشگاه است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هر گوشه از مسیر پیاده‌روی اربعین یک دانشگاه است

موکب عشاق الحسین سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور مربیان و اعضای پیشتاز، مجلس دانش‌آموزی و خبرنگاران پانا از استان های لرستان و خوزستان در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

محسن امیری خواه، رئیس سازمان دانش‌آموزی لرستان در گفت وگو با پانا در کربلای معلی با اشاره به حضور پرشکوه شیعیان جهان از مراسم پیاده روی اربعین بیان کرد: «ایام اربعین موعد گردهمایی شیعیان جهان با زبان ها و ملیت های مختلف حول محور اهل بیت علیهم السلام است و شعار (حسین حیاتنا) را می توان در تمام زحماتی که چه زائران و چه خادمان با اشتیاق متحمل می شوند مشاهده کرد.»

مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان با اشاره به حضور گروه های مذهبی و هنری مختلف در این موکب و برپایی مداحی و سرودهای مناسبتی در موکب سازمان دانش آموزی افزود: دانش آموزان و مربیان از استان های لرستان و خوزستان در این مواکب حضور دارند و با توزیع بسته های فرهنگی، سربند، بادکنک، کتاب ادعیه، پیکسل و کتاب هایی با موضوع زندگی و آرمان های شهدای مقاومت به ویژه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس سعی در ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارند.

مدیر موکب سازمان دانش آموزی در عمود ۱۱۸۸ طریق نجف به کربلا با تاکید بر همدلی و همکاری بین ایرانیان و عراقیان در برپایی مواکب و خدمت به زائرین گفت: «میزبانی از میلیون ها زائر امام حسین (ع) کار آسانی نیست اما با همدلی و همکاری بین همه عوامل خدمت به زائران در حد مطلوبی صورت می پذیرد.

امیری خواه با اشاره به اینکه دانش آموزان و مربیان در توزیع و طبخ غذا نیز در مواکب فعالیت می کنند گفت: خدمت به زوار امام حسین (ع) افتخاری بس عظیم است که دانش آموزان و مربیانی که در این مسیر رهسپار زیارت هستند می توانند با معرفی خود برای ساعاتی به عنوان خادمیار در موکب سازمان دانش آموزی در عمود ۱۱۸۸ به فعالیت بپردازند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان با شرح تاثیر تربیتی خدمت به زوار اربعین حسینی برای دانش آموزان گفت : مکتب حسین (ع) بزرگترین دانشگاه برای جهانیان است در هر لحظه آن درسی نهفته و هر گوشه ای از این مسیر مدرسه ای است. نوجوانان با خدمت به زوار حسینی محبت به اهل بیت را در قلب خود جاودانه می کنند. هر جا کاری سخت تر باشد این دانش آموزان برای انجام آن از هم سبقت می گیرند و سعی می کنند برای هم سن و سالان خود که در این مسیر در حال پیاده روی هستند کاری انجام داده و خدمتی را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار