مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه 100هزار مترمکعبی آب شرب در راستای افزایش ظرفیت مخازن آبی تبریز

تبریز (پانا) - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری پروژه 100 هزار مترمکعبی آب شرب در راستای افزایش ظرفیت مخازن آبی شهر تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از پروژه 100هزار مترمکعبی آب شرب در راستای افزایش ظرفیت مخازن آبی تبریز

یوسف غفارزاده در آیین آغاز بهره‌برداری از فاز اول مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز گفت: پروژه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز در راستای افزایش ظرفیت مخازن تبریز اجرا شده و شامل دو مخزن ۵٠ هزار مترمکعبی شمالی و جنوبی است که مخزن اول امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مخرن دوم به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه به جزئیات مخزن‌ ١٠٠ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز اشاره کرد و افزود: مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز در بالاترین نقطه تبریز ساخته شده است تا آب به صورت ثقلی و بدون نیاز به پمپ انتقال یابد.

وی خاطر نشان کرد: مسیر خط انتقال حد فاصل محوطه اندیشه تا باسمنج اجرا شده و طول کل مسیر ٢٧ کیلومتر است که از لوله‌های یک هزار و ۶۰۰، یک هزار و ۴۰۰ و یک هزار میلی‌متری در طول مسیر استفاده شده است.

غفارزاده مخزن و منبع‌های آبی در هر کلان‌شهر جزو سرمایه‌های اصلی عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه می‌توان گفت که این مخزن به تنهایی می‌تواند ۸ ساعت از آب شرب شهر تبریز را تامین کند.

وی ضمن اشاره به کاهش زمان بهره برداری از این پروژه گفت: بهره‌برداری از مخزن‌ ١٠٠ هزار مترمکعبی می‌تواند کمک شایانی به حل تنش آبی فعلی داشته باشد.

غفار زاده در پایان به خط انتقال به طول هشت کیلومتر مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز اشاره کرد و توضیح داد: هزینه‌ کرد این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این پروژه پایداری آب شرب تبریز را شاهد خواهیم بود.

دانش آموز خبرنگار:علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار