گردهمایی 600 عضو دارای معلولیت در رویداد محرم شهر

تهران (پانا) - مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجتماع اعضای کانون افراد دارای معلولیت مناطق 22 گانه تهران در رویداد محرم شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی 600 عضو دارای معلولیت در رویداد محرم شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با بیان اینکه این گردهمایی با هدف ترویج مشارکت حداکثری و حضور افراد دارای معلولیت در رویدادهای شهری در میدان آزادی و در 2 روز برگزار شده است، افزود: حضور و ‌مشارکت افراد دارای معلولیت در عرصه های اجتماعی و فرهنگی از رویکردهای جدید مدیریتی شهرداری تهران است و از این رو، با ایجاد سازوکارهای مناسب و تسهیل گری برای حضور این افراد در جامعه تلاش داریم بستر مناسبی را برای به عرصه رسیدن توانمندی افراد دارای معلولیت در پایتخت فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به جامعه افراد دارای معلولیت و نیازهای آنان و نیز رعایت حقوق اجتماعی آنان در برنامه ریزی شهری از رویکردهای مهم عدالت محور در مدیریت شهری است. برگزاری این گردهمایی ها نیز در راستای تبیین فرهنگ عاشورایی در میان افراد و اعضای این گروه جمعیتی است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه اعضای کانون های افراد دارای معلولیت از رویداد محرم شهر در میدان آزادی استقبال غیرمنتظره ای داشته اند، افزود: دراین رویداد 600 نفر از افراد دارای معلولیت های مختلف در گروئه های سنی متفاوت در رویداد محرم شهر حضور یافتند که چنین تجمعی از سوی افراد دارای معلولیت تاکنون بی سابقه است.

صاحب به برنامه های جنبی اجرا شده در رویداد محرم شهر در مدت 2 روز برگزاری آن اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های این رویداد برای افراد دارای معلولیت با مشارکت افراد معلول انجام شده است. دمام زنی، مداحی، قرائت قرآن و پذیرایی از شرکت کنندگان از جمله برنامه های اجرا شده در این رویداد بوده است.

وی با بیان اینکه با مشارکت انجمن دفاع از حقوق معلولان به 15 نفر از افراد دارای معلولیت شرکت کننده در این مراسم کمک های نقدی انجام شده است، افزود: تلفیق اجتماعی، ارتقا روحیه افراد دارا ی معلولیت و ایجاد فرصت های برابر مهمترین رویکرد اداره کل سلامت در قبال افراد دارای معلولیت به منظور آگاهی بیشتر جامعه نسبت به این گروه جامعه است. تلفیق اجتماعی به این معنا است که افراد دارای معلولیت، هیچ‌گونه جدایی و تفریق عملکردی با سایر شهروندان ندارند و باید در همه‌ی صحنه‌های زندگی اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار