مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

محور اصلی تحول در آموزش و پرورش مدیران مدارس هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت محور اصلی تحول در آموزش و پرورش مدیران و ابزار اجرای سند تحول بنیادین معلمان هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
محور اصلی تحول در آموزش و پرورش مدیران مدارس هستند

علی مطهری در گفتگو با پانا با اشاره به اهمیت سند تحول بنبادین در آموزش و پرورش گفت: ابعاد سند تحول بنیادین باید در بستر مدرسه انجام پذیرد و مدبران مدارس باید زمینه ساز اجرای سند تحول بنبادین در مدارس باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی سنجش ملاک شایستگی مدیران را به اجرای سند تحول بنیادین مربوط دانست و افزود: ملاک شایستگی در سطح مدیران مدارس علاوه بر سایر ملاک های اداری باید اینگونه باشد که تا چه میزان موفق به پیاده سازی اهداف سند تحول بنیادین در مدرسه بوده اند.

مطهری خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با استناد به سند تحول بنیادین اجازه دارند و می‌توانند با برخورداری از منابع انسانی ارزشمند و امکانات موجود، تصمیمات سازنده ای را در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش اتخاذ کرده و مشکلات پیش رو را پشت سر بگذارد.

«مطهری» آموزش و پرورش را در حال حاضر مسئله اول جامعه دانست و گفت: مسئله آموزش و پرورش باید مسئله اول کشور، مسئله اول اولیا، دانش آموزان و مسئولین باشد، باید مسائل را شناخت، اولویت بندی کرد و از انواع فرصت ها برای رفع آن مسئله و مشکل استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش مدیران و معلمان در مدارس خاطرنشان کرد: مدیران در مدارس عامل وفاق هستند، تربیت دینی، تحلیل سیاسی و پاسخگویی به شبهات سه اصل مهم است که معلمان ما باید به آنها واقف باشند.

علی مطهری در ارتباط با مردمی‌سازی آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: نظر حاکمیت این است که آموزش و پرورش باید مردمی‌سازی شود و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص کمک حال آموزش و پرورش باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار