افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س) در پردیسان قم

قم (پانا) - مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه(س) همزمان با هفته دولت با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پردیسان قم افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س) در پردیسان قم

حمیدرضا خان محمدی، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه حضرت خدیجه (س) منطقه پردیسان قم با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: این هم افزایی‌ها در مسیر افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی، نشان از عزم خدمتگزاران مردم و دانش آموزان برای تحقق آینده روشن و نویدبخش ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه تمدن حقیقی در مدارس و فضاهای آموزشی به ویژه مدارس دخترانه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: محور تربیت در خانواده‌ها، مادران و بانوان هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: اگر می خواهیم در آینده مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، مسکن و انرژی نداشته باشیم، باید به نقش مهم مدارس و فضاهای آموزشی در جلوگیری از ظهور و بروز این مشکلات توجه کنیم.

خان محمدی با تاکید بر این که توسعه مدارس روزآمد با همه امکانات و همچنین امکان دسترسی‌های محلی این مدارس در دستور کار نوسازی مدارس کشور است، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم، شاهد رشد ۱۰۴ درصدی احداث فضاهای آموزشی نسبت به مدت مشابه دولت قبل هستیم؛ در این مدت سه و نیم میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده است.

احمد حاجی زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز در این مراسم گفت: قم در صدر استان‌های کشور در موضوع میزبانی از دانش آموزان اتباع است.

وی با اشاره به این که استان قم در حال حاضر میزبان حدود ۴۰ هزار نفر دانش آموزان اتباع در مدارس خود است، بیان کرد: البته ما این دانش آموزان را همانند نیروهای فاطمیون و زینبیون، گرامی می‌شماریم اما در عین حال لازم است تا زیرساخت های لازم آموزشی را برای آنان مهیا کنیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه آنان بتوانند همانند دانش آموزان ایرانی و در کنار آنان درس بخوانند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار قم بر این اساس از مسئولان ارشد کشور خواست تا با اعطای امتیاز به قم، امکان میزبانی شایسته این استان را از دانش آموزان اتباع فراهم کنند.

وی با تاکید بر این که تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس مانع از عملکرد مطلوب کادر آموزشی و معلمان است، ابراز امیدواری کرد با مطالبه گری در این موضوع مهم، زمینه برای توسعه، نوسازی و تجهیز بیشتر مدارس استان مهیا شود.

مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه(س) در زمینی به مساحت دو هزار و ۸۵۵ مترمربع و با زیربنایی بالغ بر سه هزار و ۶۹۵ مترمربع در محله هفت منطقه پردیسان قم، بلوار امام صادق (ع)، بلوار شهدای فردو، خیابان شهید محمد ایمانی، خیابان شهیدان مولایی واقع شده است.

کلنگ احداث این مدرسه از سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد و اعتبار تکمیل آن با بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به قم به تصویب رسید.

در مراسم افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس قم نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار