وزیر آموزش و پرورش:

فقط برحسب نیاز باید اجازه فعالیت به مدارس ابتدایی غیرانتفاعی داده شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا در مقطع ابتدایی مدرسه غیرانتفاعی وجود داشته باشد، گفت فقط بنابر حسب نیاز و با توجه به کمبود مدرسه دولتی در منطقه‌ای، اجازه وجود و فعالیت مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی را باید داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فقط برحسب نیاز باید اجازه فعالیت به مدارس ابتدایی غیرانتفاعی داده شود

رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور که با محوریت دو موضوع آموزش والدین کلاس اول ابتدایی(طرح معماران خشت اول) و نظام دوری برگزار شد، گفت: تا می‌توانیم نباید اجازه دهیم که مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی داشته باشیم و فقط بنا بر حسب نیاز و با توجه به کمبود مدرسه دولتی در منطقه‌ای، اجازه وجود و فعالیت مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی را باید داد.

وی درباره اهمیت نقش مدیران مدارس، خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده مدارس ابتدایی دولتی ما از لحاظ امکانات و زیر ساخت و ویژگی‌های کالبدی، کمتر از مدرسه غیر انتفاعی نیستند. بعضا مدارسی را می‌بینم که دولتی محض‌اند و دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در آن علاقه زیادی نشان می‌دهند. به اعتقاد بنده علت این علاقه مدیر مدرسه است که می‌تواند خوب برنامه‌ریزی و مدیریت کند.

وزبر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر کاری کنیم معلم ابتدایی قوی‌تر دیده شود حتما خدمت کرده‌ایم، تصریح کرد: تربیت معلم ابتدایی غیر قابل واگذاری است. قطار تحول آموزش و پرورش از مدرسه و با مدرسه شروع می‌شود و مدیریت نوع نظام مدارس ابتدایی تفاوت محسوسی با سایر مدارس دارد. معلم ابتدایی نقش مرجعیت در زندگی دانش‌آموزان دارد.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: اقدامات تحولی خوبی در مدارس ابتدایی وجود دارد، کار نظام دوری از بخش‌های بر زمین مانده سند تحول بنیادین است که اجرای آن را شروع کردیم. معلمان ابتدایی بهترین آموزش‌ها را می‌بینند و در آموزش ابتدایی بهترین وضعیت را داریم.

وی با اشاره به تعداد بی‌سوادان کشور نیز ، توضیح داد: این امر نگران کننده است و طرح شهید محمودوند بسیار طرح مهمی در این زمینه است.

صحرایی با اشاره به اینکه زیست‌جهان دانش‌آموزان ابتدایی با زیست جهان معلم فرق دارد، توضیح داد: معلم ابتدایی باید فن و ترفند و فنون به کار ببرد تا وارد زیست جهان دانش‌آموز شود و بر آن اثر گذارد. این کار مهمی است که احتیاج به آموزش جدید دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استفاده بهینه از محتوای الکترونیکی موجود در کشور، اظهار کرد: برنامه "مدرسه ایران" در صداوسیما با استفاده از بهترین معلمان تمام درس‌های پایه‌ها را تبدیل به فیلم کرد. باید آموزش ترکیبی، معکوس و آمیخته با جمعیت بالا در ایران نمایش داده شود. باید کاری کرد که دانش‌آموز قبل از اینکه به کلاس درس بیاید فیلم درس را ببینند و بعد به مدرسه بیاید. معلم باید کلاس را تبدیل به محلی برای یادگیری کند، محل آموزش در واقع یعنی آموزش در خارج از کلاس و یادگیری در داخل کلاس باید رخ دهد.

صحرایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت نباید به دنبال عوامل برون سازمانی برویم. چالش‌ها در درون است و راه‌حل نیز در درون خودمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار