مدیر آموزش و پرورش کلات:

با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، معلم جایگزینی ندارد

کلات (پانا) - مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات گفت با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی معلم مرجعیت دارد و هیچ جایگزینی برای معلم پیدا نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، معلم جایگزینی ندارد

رمضان پروانه ضمن تبریک به معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش به مناسبت ورود به دستگاه تعلیم و تربیت، خطاب به معلمان بیان کرد: از امروز در آموزش و پرورش کار را به صورت میدانی و اجرایی انجام می دهید و در این راه برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

وی افزود: با وجود پیشرفت علم و تکنولوژیریال معلم مرجعیت خود را حفظ کرده است و هیچ جایگزینی برای معلم پیدا نشده و نخواهد شد. این امر در دوره کرونا ثابت شد. همه فهمیدند دانش قابل انتقال است، اما معرفت و تربیت قابل انتقال نیست، مگر به وسیله معلم. در فضای مجازی به دانش آموزان آموزش اعداد و ارقام و حروف داده شد، ولی مقوله مهم تربیت در این فضا آموزش داده نشد، چرا که تربیت باید در ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموز رخ دهد.

پروانه ادامه داد: مرجعیت معلم تا زمانی محفوظ خواهد بود که خودمان عامل باشیم. در واقع از قدمی گفته اند حرمت امام زاده به متولی آن است. نباید جایگاه معلمی را تنزل دهید. شغل ما شغل انبیاست و باید به این مفتخر باشید.

این مقام مسئول در ادامه، داشتن تعهد کاری و اخلاقی را ملاک عمل یک معلم خوب دانست و افزود: حرکات، رفتار، اعمال، عفاف، حجاب و... موجب انتقال تربیت به دانش آموزان می‌شود، چرا که دانش آموزان تمام رفتار و سکنات ما را رصد می‌کنند. وقتی وارد یک محیطی می شوید به عنوان معلم شما را می شناسند، معلم کسی است که دارای سجایای اخلاقی و علمی است و آن را منتقل می‌کند، انتظار مردم از شما نسبت به بقیه مشاغل متفاوت است. شما باید به بهترین نحو سرمایه های خانواده را که همان دانش آموزان هستند تربیت کنید.

وی در ادامه، اصلی ترین ماموریت دستگاه تعلیم و تربیت را نهادینه کردن و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و تشریح کرد: رویکرد این سند تربیتی است،اگر در تربیت دانش آموزان موفق عمل کنیم، آموزش نیز به درستی و به نحو مطلوب اتفاق می افتد. آموزش و پرورش امروز مانند گذشته نیست، ما باید از تمرکزگرایی به سوی تمرکززدایی حرکت کنیم، همه آنچه که در طول سی سال خدمت ما باید به دانش آموزان انتقال و آموزش بدهیم در سند تحول بنیادین آمده است.

پروانه در جمع معلمان جدیدالورود، شرکت در کارگاه ها و طرح و برنامه مدارس را حائز اهمیت دانست و افزود: شرکت در این موارد به ارتقای سطح دانش شما کمک می‌کند.

وی گفت: شما باید به عنوان معلم به‌روز باشید و همواره برای بالارفتن سطح دانش خود مطالعه را در دستور کار خود قرار دهید.

راز دار بودن در محیط کار و کلاس درس نیز از سایر نکات مورد تاکید این مقام مسئول بود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در پایان افزود: یکی از مهمترین مسائلی که ما هر ساله پیش رو داریم و در پی تحقق آن هستیم، روز اول، درس اول است، پس از دریافت ابلاغ خود با مدیر مدرسه ارتباط برقرار کرده تا برنامه کلاسی به موقع تهیه و به این امر مهم کمک شایانی شود، چرا که تحقق شعار روز اول درس اول نیاز به یک برنامه ریزی درست، دقیق و مدون دارد و فضا و شرایط برای آن باید فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار