33 تانکر به عشایر خراسان جنوبی آبرسانی می کنند

بیرجند(پانا) مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در حوزه آبرسانی 23 تانکر دولتی و 10 تانکر بخش خصوصی همه روزه بدون تعطیلی به عشایر خراسان آبرسانی می کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
33 تانکر به عشایر خراسان جنوبی آبرسانی می کنند

محمد ابراهیم ابراهیمی افزود: آبرسانی سیار 160 هزار متر مکعب برای ۷ هزار و ۶۰۰خانوار ، مرمت 8 هزار و ۳۰۰کیلومتر ایر راه که سالی دو نوبت انجام می شود از دیگر برنامه های دولت برای عشایر این استان می باشد.

وی افزود: در حوزه آبرسانی تقریبا رضایت مندی خوبی را کسب کرده ایم و سامانه ای پیامکی به شماره پیامک #۲۲۲۲۲۲۲*۶۶۵۵*در دسترس عشایر قرار گرفته است که با گذاشتن پیام و با توجه به ثبت بودن تمام محلات عشایری میزان حجم آب نیازی مشخص می شود و عشایر نیاز به مراجعه حضوری یا تلفنی ندارند.

وی اظهار داشت : در حوزه ایل راه ها به دلیل نبود زیر ساخت مناسب ممکن است گلایه هایی صورت گرفته باشد لذا یکی از مهمترین دغدغه هایمان این موضوع می باشد.

ابراهیمی افزود: در بحث پروژه های پایدار و زیرساختی سه پروژه اجرایی آبرسانی داریم که از محل اعتبارات ملی کمک میگیریم .

وی اضافه کرد: اولین پروژه ما با عنوان چاه بمرود در این حوزه، پروژه شهدای عشایر زیرکوه است که از این پروژه 39 محله عشایری ما آبرسانی شد.

وی گفت: دومین پروژه چاه مسافر طبس با پوشش 14محله 184 خانوار 931 نفر و ۱۷ هزار و ۹۰۰ راس دام سبک و ۹۱ کیلومتر خط انتقال است.

وی افزود: سومین پروژه مربوط به آبرسانی خواجه منجیکوه و چاه زرد نهبندان باپوشش 14محله 242 خانوار و هزار و 45 نفر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و با خط انتقال ۸۱ کیلومتری می باشد.

ابراهیمی گفت: دولت برنامه ای با هدف بهره مندی عشایر دو قطب ییلاق و قشلاق فاقد برق از پنل خورشیدی دارد و تا کنون هزار ۶۵۰ پنل در اختیار عشایر قراره گرفته است.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه علی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار