معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

نهضت سوادآموزی درآموزش کودکان لازم‌التعلیم نقش‌آفرین است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت سازمان نهضت سوادآموزی در انسداد مبادی ورودی و آموزش کودکان لازم‌التعلیم نقش‌آفرین است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سوادآموزی درآموزش کودکان لازم‌التعلیم نقش‌آفرین است

رویا عسگرپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در دیدار با نمایندگان شهر کرج در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک هفته دولت، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای نهضت سوادآموزی ارائه کرد و ماموریت ها و رویکردهای نهضت سوادآموزی جهت شتاب بخشی به ریشه کنی بیسوادی و مردمی کردن آن را تشریح کرد و گفت: عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی از زمان فرمان تاریخی امام خمینی (ره) تاکنون بی نظیر بوده و گام های موثر و تاثیرگذاری در توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی برداشته است.

وی افزایش درصد باسوادی از 47.5 درصد در سال 1355 به 90.3 درصد در سال 1400 در گروه سنی 6 ساله و بالاتر و با سوادی 96.7 درصدی در بین مخاطبان 10 -49 سال را از دستاوردهای غیرقابل انکار نهضت سوادآموزی و ثمره بلنداندیشی و آینده نگری امام راحل دانست و افزود: کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان از 23.4 به 6.8 درصد و همچنین کاهش درصد باسوادی مناطق شهری و روستایی از 35 درصد به 12.3 درصد از برجسته ترین اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی در راستای عدالت آموزشی است.

معاون سوادآموزی استان پوشش حداکثری افراد بازمانده از تحصیل در گروه سنی 19-10 ساله و حمایت از آموزش مهارت های اساسی زندگی در راستای شتاب بخشی به باسوادی را از مهمترین رویکردهای سال 1402 دانست و تصریح کرد: سازمان نهضت سوادآموزی در انسداد مبادی ورودی و آموزش کودکان لازم‌التعلیم نقش آفرین است.

وی همچنین ضمن برشمردن تفاوت های آموزش رسمی با آموزش غیررسمی به مشکلات و تبعات ادغام این دو نوع آموزش پرداختند که در نهایت منجر به کندی کاهش قدر مطلق بی‌سوادی می شود.

نمایندگان شهر کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن مهم برشمردن ماموریت های نهاد نهضت سوادآموزی که برخاسته از انقلاب اسلامی است، بیان کردند: از عملکردها، دستاوردهای سازمان نهضت سوادآموزی باید گزارشی شفاف ارائه دهیم و فعالیت ها و رسالت های سوادآموزی را برای آحاد جامعه تبیین کنیم و نباید ماموریت ها و فعالیت های این نهاد انقلابی را کم فروغ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار