معاون اول قوه قضاییه:

قرار دادن امورمربوط به وکالت زیرنظر وزارت اقتصاد مشکل‌ساز خواهدبود

تهران (پانا) - معاون اول قوه قضاییه گفت اگر اموری مانند تمدید و ابطال پروانه وکالت از باب مجوز کسب و کارزیرنظر وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گیرد، مشکل‌ساز خواهدبود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
قرار دادن امورمربوط به وکالت زیرنظر وزارت اقتصاد مشکل‌ساز خواهدبود

حجت الاسلام محمد مصدق روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون ملی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون سپردن امور وکالت به وزارت اقتصاد در مشهد افزود: قوه قضائیه درجریان این موضوع نیست و ماهنوز نمی‌دانیم منشا و علت این تصمیم چه چیزی بوده است.

وی با اشاره به گلایه خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قوانین و مقررات آنچه که به قوه قضاییه مربوط است، بایدحداقل بامشورت و اطلاع این قوه صورت گیرد، البته قوه قضاییه فقط نظر خود را می‌دهد و نمایندگان محترم مجلس مختار هستند بپذیرند یا نپذیرند!

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: بر اساس تاکید رییس قوه قضاییه، وقتی مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، هرچند مخالف نظر قوه قضائیه هم باشد تمکین می‌کنیم و تاکنون این موضوع را اثبات کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات افراط و تفریط‌ها از سوی اندکی از رؤسای کانون وکلا، باعث می‌شود نمایندگان محترم مجلس هم از روی دلسوزی عکس العمل نشان دهند، در حالیکه اگرهمین افراد ، نظارت قوه قضاییه را که بر اساس قانون و اسناد بالادستی است، می‌پذیرفتند، هیچ وقت این واکنش ها صورت نمی گرفت.

حجت الاسلام مصدق گفت: امید است کانونهای وکلا، مرکز وکلا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه دور یک میز نشسته و با هم گفت وگو کنند و حاصل مباحث و نظرات کارشناسی به صورت مصوبه و قانون درآید.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اقلیت‌ها هم می‌توانند وکیل شوند مشروط به اینکه براساس قانون واجد شرایط باشند از جمله اینکه قانون اساسی را بپذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار