شادمهر در گفت‌و‌گو با پانا:

احیای شعائر ملی‌ و دینی در گرو تغییر اساسی محتوای کتب درسی است

تهران(پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تغییر محتوای کتب درسی را اولین مرحله زمینه‌سازی افتخار جوان ایرانی به هویت ملی‌ و اسلامی خود عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
احیای شعائر ملی‌  و دینی در گرو تغییر اساسی محتوای کتب درسی است

امانقلیچ شادمهر در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زمینه‌سازی افتخار جوانان ایرانی به هویت ملی‌، گفت: «اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورشی، اجرایی‌سازی فعالیت‌های سند تحول بنیادین و ایجاد شرایط مناسب در جهت پرورش استعداد‌های روحی و روانی دانش‌آموزان باید مدنظر قرار گیرد چون با توجه به این درجه‌بندی‌ها می‌توانیم سیاست‌گذاری‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.»

وی افزود: «برای احیای شعائر اسلامی و هویت ملی در درجه اول محتوای کتب درسی لازم است اما در درجه دوم حضور معاون و مشاور تربیتی و پرورشی الزام پیدا می‌کند. ما شاهد این هستیم که مدارس بودجه‌ای برای امور تربیتی و پرورشی خود ندارند و نسبتاً می‌توان گفت این موضوع حذف شده است. با این شرایط ما نمی‌توانیم نسل جدید را متحول کنیم و باید در جهت احیای روحیه ملی‌مذهبی اسلامی تلاش بیشتری صورت بگیرد.»

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «محتوای آموزشی کتب درسی باید ثمره ملی و مذهبی بگیرد و معاونت‌های پرورشی مدارس احیا شوند‌. یک معلم پرورشی فوق‌برنامه‌های زیاد و سنگینی دارد و بخشنامه‌هایی که به آنها تعلق می‌گیرد، مسئولیت آنها را حتی از مدیر مدرسه سخت‌تر می‌سازد. بنابراین باید بر تقویت و احیای معاونان پرورشی سعی و تلاش فراوانی صورت گیرد. معاونان پرورشی نیز با اجرای برنامه‌های ملی‌مذهبی در مدارس به رشد دانش‌آموزان کمک کنند.»

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره مصوبات این کمیسیون مبنی بر تقویت روحیه ملی‌ و مذهبی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: «کمیسیون آموزش، تلاش‌های فراوانی در این راستا انجام داده است. اخیرا نیز برای بودجه احیای معاونین پرورشی، بودجه دانشگاه فرهنگیان، مسائل پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش تلاش‌های فراوانی انجام شده است‌. باید در این راستا اعتبارات و بودجه‌هایی به آموزش و پرورش تعلق گیرد که کمیسیون تمام تلاش خود را برای اختصاص بودجه به این امور انجام داده و می‌دهد.»

وی ادامه داد: «در مرحله بعد در موضوع سند تحول بنیادین و فعالیت‌های مرتبط با این سند، هر هفته جلساتی با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود تا بر اساس بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین را به مرحله اجرا برسانیم‌ که اجرایی‌سازی رتبه‌بندی معلمان یکی از این پیگیری‌ها بوده است. در راستای افزایش حقوق معلمان و سلامت مالی جامعه فرهنگیان تلاش‌های فراوانی شده است چراکه شرایط مثبت معلم، تاثیر مستقیم بر دانش‌آموز دارد.»

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار