استاندار آذربایجان‌غربی:

پخت و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در مسیر مرز تمرچین تدارک دیده شده است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهیدات ویژه اندیشیده شده در مرز تمرچین برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) گفت پخت و توزیع روزانه۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در این مسیر تدارک دیده شده ضمن اینکه پارکینگ رایگان نیز برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی، شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پخت و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در مسیر مرز تمرچین تدارک دیده شده است

محمدصادق معتمدیان در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای عبور زائران حسینی از مرز تمرچین برای شرکت در مراسم اربعین عنوان کرد: اکنون ۷۶ موکب در داخل (مسیرهای منتهی به مرز تمرچین) و خارج از کشور (از مرز تمرچین تا عتبات عالیات) آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

معتمدیان ادامه داد: ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین آماده و فعال شده و تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینه بغدا و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مسوولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی انجام و تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودروهای عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

معتمدیان با بیان اینکه با همت مردم و مسوولان ملی و استانی، شاهد بازگشایی مرز تمرچین در سال گذشته برای تردد زائران اربعین حسینی بودیم، گفت: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند ولی امسال پیش بینی تردد ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین را از این مرز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل برای تردد امن زائران در مسیر مرز تمرچین انجام شده است، افزود: تامین آب و برق و ارتباطات، امکانات بهداشتی، درمانی و امداد و نجات نیز برای راحتی زائران اربعین پیش بینی شده تا این مرز یکی از امن‌ترین مرزها برای تردد زائرین باشد.

معتمدیان تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم زائران اربعین استان‌های شمال غرب کشور (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان) مرز تمرچین را برای سفر به کربلا انتخاب کنند ضمن اینکه زائران کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و کشورهای منطقه قفقاز نیز علاقمند به سفر از این مرز به سمت کربلا هستند.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در مبادی ورودی و خروجی مرز تمرچین تمهیدات لازم اندیشیده شده‌ و سعی می‌شود با شناسایی نارسایی‌های احتمالی کمک شود تا زائرانی که مرز تمرچین را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند بدون مشکلی مسیر خود را تا شهرهای زیارتی نجف و کربلا ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار