سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مسابقات، بستری جذاب و مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

مشهد(پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت خوشبختانه دانش‌آموزان، استعدادهای متنوع و بسیار خوبی دارند و ما باید این استعدادها را شناسایی کنیم که یکی از بسترهای جذاب زمینه شکوفایی استعدادها، مسابقات است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات، بستری جذاب و مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

اردوی فرهنگی و پرورشی مدیران مدارس غیردولتی ابتدایی مشهد مقدس و تبادکان با حضور سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، علی مهدوی خواه، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی و دیگر مسئولین در اردوگاه جوادالائمه طرقبه برگزار شد.

علی مهدوی‌خواه، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما عمدتاً در حوزه پرورشی و فرهنگی امکان رصد و نظارت دقیق برای تفاوت قائل شدن میان افرادی که در مدارس به طور فعال کار می‌کنند و دغدغه مند هستند با افرادی که فعالیت کمتری دارند متأسفانه نداریم که می‌توان این را از جمله ضعف‌ها و چالش‌های فعالیت‌های پرورشی برشمرد؛ لذا در جهت رفع مسائل و مشکلات تصمیم بر این شد تا با حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان و طی برنامه ای هماهنگ با وزارت آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، گامی درجهت بهبود وضعیت فعلی و رفع مشکلات و در راستای گسترش و کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی با همت شما مدیران برداریم.

وی افزود: خواسته‌ما در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از تمامی مدیران مدارس، مدنظر قرار دادن ۵ محور فعالیت به عنوان فعالیت اصلی حوزه تربیتی و پرورشی در مدارس است تا با مدارس دولتی و غیردولتی در این زمینه با هماهنگی بیشتری نسبت به قبل کارمان را ادامه دهیم. خود ورزی و خود مراقبتی، ایمان، امید، نشاط و هویت اهداف اساسی تنظیم شده بر اساس اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری در حوزه پرورشی و فرهنگی است. طبق هماهنگی که در سطح وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، تصمیم بر این شد که ما در سال تحصیلی جاری به صورت هماهنگ در سراسر کشور در سطح مدارس بر روی این ۵ فعالیت محوری متمرکز شویم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به فعالیت مرتبط با خودورزی و خودمراقبتی بیان کرد: داشتن موقعیتی برای گفت‌وگو، پرسش و پاسخ حق هر دانش آموز است. اطلاع رسانی، تبلیغ و تشویق دانش آموزان به ارسال و ثبت شبهات، انتظار ما از مدیران مدارس است.

وی ضمن اشاره به ایمان که از دیگر اهداف حوزه پرورشی است، اظهار کرد: تمهید زمینه اقامه نماز جماعت اول وقت برای همه دانش آموزان، از جمله فعالیت‌هایی است که در مدارس باید انجام شود.

علی مهدوی خواه اشاره کرد: خوشبختانه دانش آموزان، استعدادهای متنوع و بسیار خوبی دارند و ما باید این استعدادها را شناسایی کنیم. یکی از بسترهای جذاب زمینه شکوفایی استعدادها، مسابقات است. ما باید چتر فعالیت‌های پروشی را به همت و همراهی شما بزرگواران روی سر تمامی دانش آموزان باز کنیم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار