«ماجرای» مسلمان شدن سلمان فارسی شنیدنی می‌شود

تهران (پانا) - رادیو صبا به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی ویژه برنامه مستند «ماجرای سلیمان فارسی» را راهی آنتن می کند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
«ماجرای» مسلمان شدن سلمان فارسی شنیدنی می‌شود

به گزارش روابط رادیو صبا، این شبکه رادیویی به مناسبت بزرگداشت سلمان فارسی روز پنجشنبه دوم شهریور برنامه مستند «ماجرا» را راهی آنتن می‌کند.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه های رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد.این برنامه با شعار در جستجوی حقیقت به بررسی رویداد های تاریخی با نگاهی تازه می‌پردازد.
این برنامه به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی مستندی تهیه کرده است که در جستجوی پاسخ این سوال است که «چگونه مردی به نام روزبه از ایران تبدیل به سلمان فارسی شد؟» و به بررسی شخصیت سلمان فارسی پیش از مسلمان شدن می‌پردازد.

انسیه شمش اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: در مستند ماجرا به مناسبت روز بزرگداشت سلمان فارسی ، صحابی مشهور پیامبر(ص) و از یاران امام علی(ع) با محمد جواد یاوری عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم و کارشناس تاریخ اسلام و شیعه مصاحبه شده است ، که در این گفتگو مسیر تبدیل شدن مردی به نام روزبه و تبدیل شدنش به سلمان فارسی را مرور کردیم.

شمس اللهی افزود: در این برنامه درباره ی جزئیات علت مسلمان شدن سلمان، در پاسخ به این سوال که « آیا به دلیل برده بودن در آن زمان اسلام آورده یا نه» نظر کارشناس را پرسیدیم و در نهایت درباره ی مرتبه ی بالای علمی و ایمانی سلمان نکاتی ارائه شده است.

این برنامه روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار