معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

رصد سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح نماد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از رصد سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رصد سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح نماد

آیین افتتاحیه سپهر دانش و معرفت، آموزش و ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی معاونت پرورشی، پیش از ظهر امروز، ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در محل دبیرستان نمونه دولتی شریعت و با حضور اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شد.

مسعود بهرامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در بازه تابستان اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در دو بخش برنامه‌هایی را مد نظر داشته است، اظهار کرد: بخش اول به فعالیت‌های مرسوم دانش‌آموزی با رویکرد جدید اختصاص یافت.

وی افزود: بخش دوم نیز به توانمندسازی نیروی انسانی و نیروهای تربیتی اختصاص یافت که به بهترین نحو ممکن به آن پرداخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اشاره به اینکه در بحث نیروی انسانی مشکلاتی از لحاظ کمی وجود دارد، تاکید کرد: شاید از لحاظ کمی در مضیقه باشیم، اما از لحاظ کیفی دارای نیروهای بسیار خوبی هستیم و در این دوره‌ها ‌توانسته‌اند از حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند و گامی مهم در راستای توانمندسازی خود بردارند.

در ادامه این مراسم اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی نیروی انسانی موضوعی پویا و دغدغه‌مند است، اظهار کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی زمینه‌های فعالیت معاونت پرورشی را رونق می‌بخشد که به همت خود مجموعه نیروهای انسانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی آسیب‌ها‌ مانند خودکشی، مواد مخدر،‌ دام‌های مجازی و..‌. ‌به دلیل برخی کم‌توجهی‌ها است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ارائه گزارش ماهانه شورای اجتماعی فرمودند "فکر کنید این دانش‌آموزان فرزندان خودتان هستند." تفکر دقیقا باید همین باشد، باید فکر کنیم که این دانش‌آموزان مانند فرزندان ما هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با یادآور شدن این موضوع که طی یکسال و نیم گذشته بسیاری از مباحث و مشکلات معاونت پرورشی احصا شد، عنوان کرد: پس از احصای موارد مختلف، سه سر‌فصل با دست آمد؛ حجم بالای برنامه‌ها، طرح نماد و بحث توانمندسازی نیروی انسانی.

باقرزاده افزود: امسال بخشنامه ای در حوزه پرورشی صادر می‌شود که آن هم برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه است و دارای پنج محور است که برای هر محور یک فعالیت وجود دارد. این پنج محور عبارتند از محور ایمان که فعالیت مورد نظر آن نماز است، محور امید فعالیتش اردوها، محور نشاط فعالیتش جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی، محور هویت فعالیت نقش سپردن به دانش‌آموزان توسط تشکل‌های دانش‌آموزی و محور خردورزی فعالیتش پرسش و پاسخ در‌خصوص شبهات به دانش‌آموزان خواهد بود‌ که نمونه تجربی این فعالیت‌ها در نورینو قرار خواهد گرفت تا هر مدیر مدرسه با توجه به اقتضائات و ظرفیت‌های موجود بتواند از آن‌ها بهره ببرد.

وی ادامه داد: سرفصل دوم طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که با توجه به آسیب‌های موجود باید به‌صورت جدی پیگیر آن باشیم. در این رابطه سامانه‌ای وجود دارد که مشاوران، معلمان و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات و آسیب‌های مدنظر را بارگذاری کنند تا مورد بررسی و تحلیل‌ قرار گیرد و خوشبختانه نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز تا به این لحظه ذیل این طرح مورد رصد قرار گرفته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سرفصل سوم نیز به توانمندسازی نیروی انسانی اختصاص یافت و الحمدلله به همت استان‌ها این طرح راه‌اندازی شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموز منتظر آغوش معلم است، باید زمینه‌های انس و الفت را به وجود آوریم؛ لازمه این موضوع توانمندسازی مربیان و شناخت دانش‌آموز امروز است که یکی از راه‌هایی شناخت پاسخ به پرسش‌ها و شبهات دانش‌آموزان است. خرسندم که اعلام کنم تا به این لحظه در کانال درنگ شبکه شاد، ۱۱ هزار سوال دانش‌آموزان جمع شده است و به هر کدام به صورت جداگانه پاسخ داده می‌شود تا شبهات رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار