زینب پورباقری*

جامعه سالم با تحصیل همه کودکان ساخته می‌شود

یکی از مواردی که در همه کشورها به آن بها می‌دهند و مورد توجه است تحصیل کودکان و نوجوانان است. این امر باعث رشد و نمو جامعه شده و بزهکاری را کم می‌کند و جامعه‌ای سالم به وجود می‌آورد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جامعه سالم با تحصیل همه کودکان ساخته می‌شود

فراگیری آموزش مناسب و حرفه‌ای حق همه انسانهاست و باید در دسترس همه باشد. با این حال شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از کودکان دسترسی به حداقل‌ها نیز برایشان دشوار است. به عنوان مثال شرایط تحصیل برای همه کودکان فراهم نیست. در حالی که آینده شغلی و زندگی انسان‌ها تا حدود زیادی به درس خواندن و آموختن مهارتی گره خورده است.

ورود به بسیاری از شغل‌ها در گرو داشتن مدارک آموزشی است. هر چقدر سواد و آگاهی افراد بیشتر باشد، بهتر می‌توانند زندگی خود را مدیریت کنند. بی‌سوادی در جامعه معضلی بزرگ است که هیچ توجیهی ندارد. با وجود همه تبعات و آسیب‌هایی که درس نخواندن برای کودکان دارد، هنوز افراد زیادی به دلایل مختلف مانع تحصیل فرزند خود می‌شوند.

کودک زباله گردی که می تواند نخبه ریاضی شود یا کودکی که می تواند پزشک شود ولی ناچار است به دنبال جمع‌آوری پسماندها برود.

ترک تحصیل کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این دلایل فقر مالی و فرهنگی خانواده‌هاست و بعضا بر این باورند که نیازی به ادامه تحصیل نیست، چرا که به کارشان نمی‌آید. والدین این کودکان گاهی هزینه های سنگین ثبت نام و خرید لوازم التحریر و... را بهانه می کنند و این را باری سنگین برای خانواده با وجود چند فرزند می دانند.

اخیرا آموزش و پرورش با پیگیری‌های زیاد و با همکاری ادارات مختلف، بازماندگان از تحصیل در هر استان را شناسایی کرده و آنها را به چرخه تحصیل بازمی‌گرداند.

*دانش آموز خبرنگار:زینب پور باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار